مرور دوره 7, شماره 28 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 7 از 7
- 
چیستی، امکان و ملزومات فلسفه تطبیقی (دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی, 2015-02-20)مقایسه میان فیلسوفان و نظامهای فلسفی از صدر تاریخ فلسفه تا روزگار ما همواره وجود داشته، چنانکه فارابی مؤسس فلسفه اسلامی در کتاب الجمع بین رأی الحکیمین، بهنوعی تطبیق میان فلسفههای افلاطون و ارسطو پرداخته است. معهذا ...
 
- 
پژوهشی پدیدارشناسانه برای فهمِ جوهره مدیریت جهادی (دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی, 2015-02-20)جریان انقلاب اسلامی و رویدادهای پس از آن، به شکلگیری نوعی رفتار، فرهنگ و سبک مدیریت سازمانی منجر شد که بعدها بهعنوان کار و مدیریت جهادی تعبیر گردید. بدیهی است که بیتوجهی به جوهره اصلی و عامل حیاتی اندیشه جهادی، باعث ...
 
- 
فرهنگ سازمانی دانشگاه و ازخودبیگانگی تحصیلی دانشجویان: نقش واسطهای اهداف تسلط (دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی, 2015-02-20)ازخودبیگانگی حالت انزوا از یک گروه یا فعالیتی است که انتظار میرود فرد در حالت عادی با آن گروه احساس همبستگی نموده یا با آن فعالیت درگیر شود. ازخودبیگانگی تحصیلی باعث میشود دانشجویان کمترین مشارکت را در فرآیندهای سازمانی ...
 
- 
تأثیر جهتگیریهای مذهبی و روشهای مقابله مذهبی بر اعتیادپذیری دانشجویان دانشگاه تبریز (دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی, 2015-02-20)اعتقادات دینی بهعنوان مجموعهای از باورها، بایدها و نبایدها و نیز ارزشهای تعمیمیافته، از مؤثرترین تکیهگاههای روانی بهشمار میرود که قادر است معنای زندگی را در لحظههای عمر فراهم سازد و در شرایطی خاص نیز با فراهمسازی ...
 
- 
الگوی ارزشیابی خطمشیهای عمومی در پرتو معرفت علوی (دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی, 2015-02-20)یکی از جوانب مهم نظامهای اجتماعی که در جهتدهی و هویتبخشی به آنها اهمیت دارد، اهداف و بهتبع آن شاخصهای ارزشیابی عملکرد آنها است. در نوشتار پیشرو، پژوهشگران با بهرهگیری از منابع ارزشمند «نهجالبلاغه» و «غررالحکم و ...
 
- 
نقد مطالعات گونهشناسی دینداری و ارائه چارچوبی نو (دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی, 2015-02-20)بررسیهای چندگانه در سطوح و جوانب مختلف مطالعات گونهشناسی دینداری داخلی نشان میدهد که این پژوهشها فاقد الگویی جامع و منطقی برای گونهشناسی دینداریاند. این فقدان الگو و چارچوب مطالعه از حیث منطق، فرایند و روش مطالعه، ...
 
- 
علم بهنجار و بومیکردن علوم اجتماعی (دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی, 2015-02-20)بومی کردن علوم اجتماعی یکی از مباحث مهم توسعه علمی در کشورهای جهان سوم میباشد که پیوند نزدیکی با تحولات حوزه جامعهشناسی علم جدید دارد. هدف مقاله حاضر این است که نشان دهد علم بهنجار یا عادی میتواند منجر به بومی کردن علوم ...
 



