دوره 12, شماره 47
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
- 
تحلیل و تبیین کارکردهای اخلاقی دانشگاه در دوران معاصر (دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی, 2019-11-22)هدف اصلی این مقاله، بررسی ضرورت احیای کارکردهای اخلاقی آموزش عالی و دانشگاه در دوران معاصر است. عوامل مختلفی در شکلگیری، بروز و شکوفایی صفات و ویژگیهای اخلاقی در افراد مؤثرند که یکی از آنها شرایط مناسب محیطی است. ...
 
- 
نولیبرالیسم و خیزش «پاسخگویی» در دانشگاه؛ تأملی بر تلقی دانشگاه بهعنوان نهاد «شبه بازار» (دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی, 2019-11-22)هدف این پژوهش، بررسی انتقادی سیستم پاسخگویی و تلقی دانشگاه بهعنوان نهاد شبه بازار در نظام نولیبرالیسم است. این پژوهش در زمره سنت پژوهش کیفی و از نوع مطالعات فرهنگی است و در آن از روش انتقادی (کشف تناقض، عوامل پنهان، نقد ...
 
- 
فلسفه برنامه درسی آموزش عالی: پیشنهاد چهارچوبی برای فلسفهورزی (دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی, 2019-11-22)برنامه درسی و برنامه درسی آموزش عالی همانند سایر رشتههای علمی دارای فلسفهای است. به صور مختلفی میتوان فلسفه برنامه درسی آموزش عالی را مورد بررسی قرار داد. مثلاً میتوان به سؤالات متافیزیکی، معرفتشناختی و ارزششناختی ...
 
- 
فلسفه آموزش عالی: ماهیت و قلمرو (دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی, 2019-11-22)از آنجا که نظامهای آموزش عالی، بخشی از نظام تعلیم و تربیت یک جامعه محسوب میشوند، پرداختن به مباحث مربوط به این بخش از منظری فلسفی باید زیرمجموعه فلسفه تعلیم و تربیت قرار داشته باشد. بر این اساس، پژوهش حاضر با رویکردی ...
 
- 
نقادی بنیانهای پژوهش در دوره مدرن از منظر هایدگر (دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی, 2019-11-22)پژوهشهای متداول دوره مدرن، در حوزههای مختلف علوم انسانی امروزه به جزء لاینفک علم تبدیل شده است. برخی دیدگاههای انتقادی که توسط متفکرانی همچون هایدگر ارائه شده است به نقد و ارزیابی این نگاه میپردازد. در این مقاله ...
 



