مرور دوره 11, شماره 43 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
-
دانشگاه در آئینه تاریخ یا جغرافیا؛ تحلیل انتقادی گفتمان سیاستگذاری در نظام آموزش عالی ایران
(دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی, 2018-11-22)متولیان آموزش عالی و دانشگاهی قبل از ورود به جریان سیاستگذاری و تصمیمسازی، بهدنبال اتخاذ مبنا و خاستگاهی برای سیاستگذاریهای آموزشی و پژوهشی خود هستند که از قدرت توجیهکنندگی و مشروعیت و سندیتبخشی بالایی برخوردار باشد ...
-
فمینیسم و دانش مدیریت: از ادعای همگرایی تا تعارض در عمل
(دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی, 2018-11-22)حضور و نفوذ فمینیسم در علوم انسانی و اجتماعی بهطور چشمگیر و شتابانی در حال افزایش است. در این میان، رشته مدیریت نیز در هر دو عرصه عمل و نظر شاهد این حضور و نفوذ بوده است. این تأثیرگذاری در رشته مدیریت با انتقادات فراوانی ...
-
طراحی و اعتباریابی ابزار سنجش نظارت راهبردی در مراکز آموزش غیررسمی
(دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی, 2018-11-22)هدف این پژوهش، کاوش مفهوم نظارت راهبردی در مراکز آموزش غیررسمی و طراحی و اعتباریابی ابزاری برای اندازهگیری این نوع نظارت بود. برای تحقق این هدف از طرح ترکیبی اکتشافی متوالی از نوع ابزارسازی استفاده شد. در مرحله اول با ...
-
ارائه چارچوب توسعه دیپلماسی علم و فنّاوری از منظر کارگزاران کشور
(دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی, 2018-11-22)برقراری ارتباط علمی در محیط بینالمللی اگرچه امری لازم و باعث پیشرفت ملتهاست، در عین حال حاوی پیامدها و اثرات تدریجی و گاه دفعی سیاسی است. جمهوری اسلامی ایران بهواسطه مقاصد عالیه و تلاش برای تأسیس یک نظام فکری جهانی ...
-
مبناگزینیهای ناگزیر مبناگریزان؛ نقدی بر مقاله «دانشگاه در آئینه تاریخ یا جغرافیا»
(دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی, 2018-11-22)مقاله «دانشگاه در آئینه تاریخ یا جغرافیا» تأملی است در فلسفه تعلیم و تربیت که طی آن به وارسی و نقد مبانی معرفتی نظام آموزشی ایران پرداخته است. نظام آموزش عالی در ایران حسب تلقیِ آن مقاله، مبناگرایانه و تاریخی است و لذا ...
-
مطالعه پدیدارشناختی تجربه زیسته دانشجویان از فرایند نگارش پایاننامه
(دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی, 2018-11-22)تحصیلات تکمیلی، مقطع مهمی در دوره دانشگاهی است، با اینحال بعضی از پژوهشها بر وجود کاستیها و مشکلات جدی در فرایند نگارش پایاننامه، دلالت دارند. در همین راستا، با وامگیری از پارادایم تفسیری تلاش شد تا تجربیات زیسته ...



