نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرجبی پور میبدی, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorامین طهماسبی, حمزهfa_IR
dc.contributor.authorمعصومی, سیّد سیناfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T19:16:56Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T19:16:56Z
dc.date.available1399-07-08T19:16:56Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T19:16:56Z
dc.date.issued2020-05-21en_US
dc.date.issued1399-03-01fa_IR
dc.date.submitted2020-03-24en_US
dc.date.submitted1399-01-05fa_IR
dc.identifier.citationرجبی پور میبدی, علیرضا, امین طهماسبی, حمزه, معصومی, سیّد سینا. (1399). معماری فرآیندهای مدیریت کیفیت نرم بر اساس الگوی APQC. مدیریت استاندارد و کیفیت, 10, 45-64.fa_IR
dc.identifier.issn2345-3311
dc.identifier.urihttp://www.jstandardization.ir/article_110575.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/63175
dc.description.abstractسازمان‌های امروزی به دنبال روش‌های نوآورانه برای بهبود محصولات و فرآیندها جهت افزایش رضایت مشتری و عملکرد رقابتی هستند از این رو از روش‌های مختلفی نظیر مدیریت کیفیت استفاده می‌کنند. مدیریت کیفیت یک فلسفه مدیریتی است که با یک رویکرد مکانیکی تحت عنوان کنترل کیفیت آماری آغاز شد و به یک رویکرد جامع و انسانی گرایش پیدا کرد. مدیریت کیفیت فراگیر به‌عنوان آخرین جریان از مدیریت کیفیت، بر تمامی جنبه‌های یک سازمان متمرکز می‌شود. طی دو دهه اخیر رویکردهای نرم و سخت جهت تحقق اهداف کیفی از سوی پژوهشگران معرفی شده است که رویکرد نرم مدیریت کیفیت مبتنی بر مفاهیم انسانی-رفتاری بوده و رویکرد سخت در آن به روش‌ها، ابزارها دلالت دارد. پژوهش حاضر با هدف معماری فرآیندهای مدیریت کیفیت نرم صورت پذیرفته است. به‌منظور معماری فرآیندهای این بُعد انسانی مدیریت کیفیت، مفاهیم و مؤلفه‌های مدیریت کیفیت نرم استخراج شد و تحلیلی از مضامین آشکار و پنهان، در قالب مدل APQC به‌عمل آمد. یافته‌های پژوهش حاضر حاکی از آن است که مدیریت کیفیت نرم بر پنج نوع اقدام مدیریت محور، کارمندمحور، مشتری محور، تأمین‌کننده محور، و محصول/فرآیند محور استوار بوده و در حدود 70 درصد از دسته‌های فرآیندهای سازمان را دربرمی‌گیرد که بر مشتمل بر فرآیندهای عملیاتی، و فرآیندهای مدیریتی و پشتیبانی است.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن تعالی کسب و کارfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت استاندارد و کیفیتfa_IR
dc.subjectکلیدواژه: معماری فرآیندfa_IR
dc.subjectمدل‌سازی فرآیندهاfa_IR
dc.subjectمدیریت کیفیت نرمfa_IR
dc.subjectمدل APQCfa_IR
dc.titleمعماری فرآیندهای مدیریت کیفیت نرم بر اساس الگوی APQCfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentصفائیه دانشگاه یزد دانشکده اقتصاد مدیریت و حسابداریfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مهندسی صنایع، دانشکده فنی و مهندسی شرق، دانشگاه گیلانfa_IR
dc.contributor.departmentپژوهشگرfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.spage45
dc.citation.epage64
nlai.contributor.orcid0000-0003-1357-1497


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد