تحلیل اثرات متقابل اقدامات مدیریت کیفیت فراگیر و نوآوری سازمانی با استفاده از همبستگی کانونی
(ندگان)پدیدآور
اصغری زاده, عزت اللهقاسمیان صاحبی, ایمنعرب, علیرضاحیدری, سیده نگیننوع مدرک
Textعلمی ترویجی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این پژوهش، بررسی اثرات متقابل اقدامات مدیریت کیفیت فراگیر و نوآوری سازمانی هست. قلمرو مکانی این پژوهش، صنعت کاشی وسرامیک و نمونه پژوهش 131 نفر از خبرگان این صنعت بوده که به روش تصادفی طبقهای سهمیهای انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه استفاده شد و برای تحلیل دادهها، آزمون همبستگی پیرسون و همبستگی کانونی مورداستفاده قرار گرفت. نتایج نشان داد که رابطه معنیداری میان اقدامات مدیریت کیفیت فراگیر و نوآوری سازمانی وجود دارد. همچنین اغلب شاخصهای اقدامات مدیریت کیفیت فراگیر و نوآوری سازمانی دارای همبستگی نسبتاً خوبی با یکدیگر میباشند. در میان ابعاد اقدامات مدیریت کیفیت فراگیر، ابعاد نقش مدیران عالی، مدیریت فرآیند و مدیریت کیفیت عرضهکنندگان به ترتیب دارای بالاترین نقش و ابعاد روابط کارکنان و دادههای کیفیت دارای کمترین نقش و در میان ابعاد نوآوری سازمانی، نوآوری در فرآیند، نوآوری در محصول و نوآوری در مدیریت به ترتیب دارای بیشترین نقش در ایجاد رابطه معنادار بین دو مجموعه اقدامات مدیریت کیفیت فراگیر و نوآوری میباشند.
کلید واژگان
مدیریت کیفیت فراگیرنوآوری سازمانی
همبستگی کانونی
صنعت کاشی و سرامیک
تاریخ نشر
2017-11-221396-09-01
ناشر
انجمن تعالی کسب و کارسازمان پدید آورنده
دانشیار دانشگاه تهران، دانشکده مدیریت، تهران، ایران.دانشجوی دکتری مدیریت تولید و عملیات، دانشگاه تهران، دانشکده مدیریت، تهران، ایران.
دانشجوی دکتری تخصصی تحقیق در عملیات، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه ارشاد دماوند.




