تحلیلی بر نقش قابلیت نوآوری کسب و کار در رابطه بین مدیریت کیفیت جامع و نوآوری فناورانه (مطالعهی موردی: شرکتهای تولیدی استان گیلان)
(ندگان)پدیدآور
صفردوست مرکیه, عاطیهمحمدروضهسرا, مریمنوع مدرک
Textعلمی ترویجی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی نقش قابلیت نوآوری کسب و کار در رابطهی بین مدیریت کیفیت جامع و نوآوری فناورانه در صنایع تولیدی استان گیلان میباشد. بدینمنظور تعدادی از شرکتهای تولیدی استان با توجه به بکارگیری موفق مدیریت کیفیت جامع به عنوان نمونهی تحقیق مورد بررسی قرار گرفتند. تعداد 119 پرسشنامه جمعآوری شد. برای بررسی فرضیات تحقیق از آزمونهای همبستگی پیرسون، تحلیل رگرسیون و روش مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان میدهد که بین مدیریت کیفیت جامع و قابلیت نوآوری رابطهی مستقیم و معناداری وجود دارد. همچنین نقش واسطهای (میانجی) قابلیت نوآوری کسب و کار در رابطهی بین این دو متغیر با رگرسیون واسطهای اثبات شد. این در حالی است که نقش تعدیلی متغیر قابلیت نوآوری کسب و کار در رابطهی بین دو متغیر تایید نشد.
کلید واژگان
قابلیت نوآوری کسب و کارمدیریت کیفیت جامع
نوآوری فناورانه
تاریخ نشر
2016-02-201394-12-01
ناشر
انجمن تعالی کسب و کارسازمان پدید آورنده
دکتری مدیریت تکنولوژی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایراندانشجوی دکتری مدیریت تکنولوژی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران




