نگرشی روان شناختی به بلوغ دختران
(ندگان)پدیدآور
خلیلی, شیوابختیاری, آمنهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
بلوغ مرحله ای بحرانی است که در گذر از این دوره، زیربنای زندگی بزرگسالی فرد پی ریزی می شود. در همة مناطق جهان، با در نظر گرفتن شرایط طبیعی و اجتماعی، دختران زودتر به بلوغ طبیعی می رسند، لذا بین دختران و پسران در آغاز بلوغ تفاوت چشمگیری به چشم می خورد. شناخت تغییرات جنسی، روحی و اجتماعی این برهة حساس از زندگی دختران حائز اهمیت است. بدین لحاظ، این نوشتار با روش مطالعه اسنادی به آسیب شناسی بلوغ دختران پرداخته و ناهماهنگی سرعت رشد بلوغ جسمی- جنسی با بلوغ فرهنگی- اجتماعی و مشکلات اجتماعی این دوره را مورد توجه قرار می دهند. مطابق نتایج این پژوهش، مناسب ترین شیوه های مواجهه با بحران این دوره، رویکرد فرهنگی- تربیتی و ارائه آموزش های غیررسمی به خانواده ها می باشد.
کلید واژگان
دخترانبلوغ
بلوغ جنسی
بلوغ روانی
بلوغ اجتماعی
والدین
خانواده
شماره نشریه
411387تاریخ نشر
2008-11-211387-09-01
ناشر
شورای فرهنگی- اجتماعی زنان و خانوادهسازمان پدید آورنده
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم تربیتی تهرانکارشناس ارشد روانشناسی تربیتی
شاپا
2008-28272538-404X




