نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمدپور, احمدfa_IR
dc.contributor.authorبهمنی, مریمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T19:15:06Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T19:15:06Z
dc.date.available1399-07-08T19:15:06Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T19:15:06Z
dc.date.issued2010-05-22en_US
dc.date.issued1389-03-01fa_IR
dc.date.submitted2017-05-03en_US
dc.date.submitted1396-02-13fa_IR
dc.identifier.citationمحمدپور, احمد, بهمنی, مریم. (1389). زنان، پاساژ و مصرف نشانه ها. فصلنامه علمی- پژوهشی مطالعات راهبردی زنان (کتاب زنان سابق), 12(471389), 41-72.fa_IR
dc.identifier.issn2008-2827
dc.identifier.issn2538-404X
dc.identifier.urihttp://www.jwss.ir/article_45300.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/62496
dc.description.abstractدر یک دهه ی اخیر، تغ ییرات ژرفی در سبک زندگی یا سیاست های زندگی روزمر ه در میان زنان ایرانی رخ داده که نه تنها در الگوی کالاهای مصرفی آنها، بلکه در مصرف نشانه ها، مکان ها، فضاها و زمان های خاص نیز متبلور است؛ به گونه ای که می توان از اقتصاد نشانه ها صحبت کرد. از این رو، مقاله ی حاضر به بررسی کیفی جهان زیست زنان در یکی از پاساژهای مجلل و بزرگ شیراز می پردازد. در این مطالعه، طیفی از نظریه های مرتبط با مصرف، جنسیت و هویت به کار رفته اند؛ روش شناسی این مطالعه از نوع کیفی بوده و از روش مردم نگاری برای اجرای عملیات تحقیق استفاده شد. روش های گردآوری اطلاعات عبارت اند از مشاهده ی مشارکتی و مصاحبه ی نیمه ساخت ی‏افته با 31 نفر از زنان فروشنده خریدار. برای انتخاب مشارکت کنندگان از روش نمونه گیری هدفمند استفاده شد و داده های گردآوری شده از طریق روش تحلیل موضوعی یا تماتیک تحلیل شده اند. یافته های این پژوهش نشان داده اند که پاساژ صرفاً مکان مصرف کالاهای متعارف نیست، بلکه فضایی نشانه شناختی و نمادی شده برای مصرف نشانه ها، کیچ، مصرف تظاهری، پرسه زنی، هویت ی‏ابی، مقاومت و تمایز جنسیتی و دوستی‏ابی است. از این منظر، مصرف کالاها در بسیاری موارد یکی از رفتارهای حاشیه ای و فرعی در فضای پاساژ است.fa_IR
dc.format.extent380
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherشورای فرهنگی- اجتماعی زنان و خانوادهfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی- پژوهشی مطالعات راهبردی زنان (کتاب زنان سابق)fa_IR
dc.relation.ispartofWomen's Strategic Studiesen_US
dc.subjectزنانfa_IR
dc.subjectمصرف نشانهfa_IR
dc.subjectمردم نگاریfa_IR
dc.subjectتحلیل تماتیکfa_IR
dc.titleزنان، پاساژ و مصرف نشانه هاfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدکترای جامعه شناسی تغییرات اجتماعی و عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مردم شناسیfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue471389
dc.citation.spage41
dc.citation.epage72


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد