نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفاتحی, ابوالقاسمfa_IR
dc.contributor.authorادیبی, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorیزدخواستی, بهجتfa_IR
dc.contributor.authorسعیدی, حسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T19:15:02Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T19:15:02Z
dc.date.available1399-07-08T19:15:02Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T19:15:02Z
dc.date.issued2009-08-23en_US
dc.date.issued1388-06-01fa_IR
dc.date.submitted2017-04-24en_US
dc.date.submitted1396-02-04fa_IR
dc.identifier.citationفاتحی, ابوالقاسم, ادیبی, مهدی, یزدخواستی, بهجت, سعیدی, حسن. (1388). چرایی افزایش نسبی ورود دختران به دانشگاه (مطالعه موردی دانشگاه اهواز). فصلنامه علمی- پژوهشی مطالعات راهبردی زنان (کتاب زنان سابق), 11(441388), 173-204.fa_IR
dc.identifier.issn2008-2827
dc.identifier.issn2538-404X
dc.identifier.urihttp://www.jwss.ir/article_45158.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/62470
dc.description.abstractحدود دو دهه است که روند افزایش ورود دختران به دانشگاه سیر صعودی داشته است. محققان و صاحب نظران در علل این فزونی و نیز پیامدهای مثبت و یا منفی آن دیدگاه های متفاوت و گاه متضادی را بیان کرد هاند. در مقاله حاضر با موضوع چرایی فزونی نسبی ورود دختران به دانشگاه، علل این افزایش در یک مطالعه موردی بررسی شده است. پرسش اصلی این است که در برابر علل فزونی ورود دختران به دانشگاه با توجه به گفتمان توسعه دانایی محور، رویکرد برگزیده، نقادانه و عملیاتی چیست و چگونه م یتوان این فزونی را تحلیل کرد؟ برای بررسی این پرسش هفت فرضیه مطرح گردید. یافته های میدانی پژوهش که با استفاده از طیف لیکرت در یک نمونه 364 نفری از دانشجویان دختر دانشگاه اهواز در سال تحصیلی 86-1385 با روش پیمایشی به ثمر رسیده است، تمامی هفت فرضیه پژوهش را تأ یید کرد و نشان داد که عوامل فزونی ورود دختران به دانشگاه را باید با رویکردی تلفیقی از مجموع های از علل چندگانه جس توجو کرد. این عوامل چندگانه که در واقع صور تبندی فرضیات پژوهش را نیز تشکیل م یدهد، عبارتند از: تغ ییر نگرش جامعه نسبت به مشارکت زنان، افزایش آگاهی زنان نسبت به حقوقشان، دستیابی به شغل، کسب منزلت اجتماعی، گسترش دامنه انتخاب همسر، جاذبه های دانشگاه، افزایش توقعات زنان.fa_IR
dc.format.extent1342
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherشورای فرهنگی- اجتماعی زنان و خانوادهfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی- پژوهشی مطالعات راهبردی زنان (کتاب زنان سابق)fa_IR
dc.relation.ispartofWomen's Strategic Studiesen_US
dc.subjectدخترانfa_IR
dc.subjectآموزش عالیfa_IR
dc.subjectتوسعه دانایی محورfa_IR
dc.subjectدانشگاهfa_IR
dc.subjectزنانfa_IR
dc.titleچرایی افزایش نسبی ورود دختران به دانشگاه (مطالعه موردی دانشگاه اهواز)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد جامعه شناسیfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue441388
dc.citation.spage173
dc.citation.epage204


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد