• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • علوم و مهندسی آب و فاضلاب
    • دوره 4, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • علوم و مهندسی آب و فاضلاب
    • دوره 4, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تدوین برنامه راهبردی شرکت‌های آب منطقه‌ای (مطالعه موردی: شرکت سهامی آب منطقه‌ای آذربایجان غربی)

    (ندگان)پدیدآور
    دباغ, رحیمجانعلی پور, سودا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.247 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقالات علمی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    تغییر و تحولات فناوری، اقتصادی و اجتماعی موجب شده که مدیران سازمان‌ها، مطالعه محیط پیرامونی و تغییرات آینده را در زمره مهم‌ترین وظایف خود قرار دهند. در این راستا، مدیران باید با استفاده از روش‌ها و فنون کارآمد بتوانند با درنظر گرفتن تمامی عوامل به بهترین وجه، شرکت را در جهت دستیابی به اهداف آن هدایت و اداره نمایند. یکی از کارآمدترین روش‌ها، تدوین برنامه‌ریزی راهبردی است. این تحقیق به تدوین برنامه‌ریزی راهبردی برای شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی با استفاده از یک چارچوب جامع تدوین استراتژی پرداخته‌ است. این چارچوب شامل چهار مرحله شروع، ورودی، مقایسه و تطبیق است که اطلاعات مربوط به نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدید از طریق پرسشنامه از مدیران و کارشناسان این سازمان به‌دست‌آمده است. پس از تحلیل در پایان این مراحل، استراتژی‌های استخراج‌شده از ماتریس  SWOTرتبه‌بندی و راه‎کارهای اجرایی برای آن‌ها ارائه شده است. همچنین از مدل استراتژیک SOAR که ترکیبی از مدل SWOT و دیدگاه مثبت‌شناسی است، برای برنامه‌ریزی راهبردی استفاده شده که تحقق استاندارد‌‌های زیست‌محیطی بر اساس معیار‌های جهانی، پایداری در حفظ سطح کشت در استان، رشد بهره‌وری منابع آب و تأسیسات به‌صورت مستمر سالانه و پیشگیری از بیابان‌زایی از نتایج تحلیل این مدل است. به‎ترتیب اولویت،‌ استراتژی‌های سازمان عبارتند از: 1- مدیریت منابع آبی در دسترس در حوضه‌های اطراف؛ 2- افزودن محصولات و خدمات جدید ولی مرتبط با محصولات و خدمات کنونی؛ 3- انتخاب شرکای اقتصادی به‌منظور مشارکت در بهره‌برداری و احداث؛ 4- اقتصادی کردن پروژه‌های در دست واگذاری برای جذب سرمایه.
    کلید واژگان
    برنامه‌ریزی راهبردی
    چارچوب جامع تدوین استراتژی
    ماتریس SWOT
    شرکت‌های آب منطقه‌ای

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2019-06-22
    1398-04-01
    ناشر
    انجمن آب و فاضلاب ایران
    سازمان پدید آورنده
    گروه مهندسی صنایع، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی ارومیه، ارومیه، ایران
    گروه مهندسی صنایع-دانشکده مهندسی صنایع- دانشگاه صنعتی ارومیه- ارومیه- ایران

    شاپا
    2588-3941
    2588-395X
    URI
    https://dx.doi.org/10.22112/jwwse.2019.129932.1086
    http://www.jwwse.ir/article_91685.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/62126

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب