• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت نوآوری
    • دوره 7, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت نوآوری
    • دوره 7, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    چارچوب طراحی سازمان در اتحادهای استراتژیک بین‌المللی مبتنی بر فناوری

    (ندگان)پدیدآور
    جلالی, سید حسینحسنقلی پور, طهمورث
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    350.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    اتحادهای استراتژیک به‌تدریج سهم قابل‌توجهی از پژوهش‌های دانشگاهی در حوزه مدیریت استراتژیک و تصمیم‌های مدیران بنگاه‌های تجاری را به خود اختصاص داده‌اند. علیرغم این اقبال روزافزون، نرخ شکست اتحادهای استراتژیک همچنان بسیار زیاد است و پیشینه نظری اصلی‌ترین علت این نرخ شکست را در الگوی اداره و سازمان‌دهی اتحادها می‌داند. پژوهش حاضر با درنظرگرفتن اهمیت مسئله ساختار و خلأ نظری پیرامون آن، به بررسی اقتضائات و ویژگی‌های ساختار اتحادهای استراتژیک بین‌المللی مبتنی بر فناوری پرداخته است. نتایج حاصل از این پژوهش که با استراتژی مورد کاوی چندگانه به انجام رسیده است، سه نوع ساختار پارلمانی، تکنوکراتیک و کمیته‌ای را از یکدیگر تفکیک کرده و اقتضائات لازم برای به‌کارگیری کارآمد هر یک را مشخص ساخته است. در شرایطی که تمرکز عمودی زیاد و تمرکز افقی کم باشد، ساختار پارلمانی بیشترین اثربخشی را دارد و اگر تمرکز عمودی کم و تمرکز افقی زیاد باشد، ساختار تکنوکراتیک کارآمدتر است. این دو ساختار در دو سر یک طیف قرار می‌گیرند که هر نقطه میان آن‌ها، بستر مساعدی برای به‌کارگیری ساختار کمیته‌ای است.
    کلید واژگان
    اتحادهای استراتژیک
    طراحی سازمان
    ساختار اتحاد
    اتحادهای فناوری‌محور
    نوآوری راهبردی و خلق قدرت

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2018-11-22
    1397-09-01
    ناشر
    موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی
    Iranian Association for Management of Technology
    سازمان پدید آورنده
    دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    استاد، مدیریت، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران

    شاپا
    2322-5386
    URI
    http://www.nowavari.ir/article_88267.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/59601

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب