نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمیردهقان, مهین نازfa_IR
dc.contributor.authorحسینی تشنیزی, فریباfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T19:04:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T19:04:55Z
dc.date.available1399-07-08T19:04:55Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T19:04:55Z
dc.date.issued2017-02-19en_US
dc.date.issued1395-12-01fa_IR
dc.date.submitted2016-07-15en_US
dc.date.submitted1395-04-25fa_IR
dc.identifier.citationمیردهقان, مهین ناز, حسینی تشنیزی, فریبا. (1395). فرایندهای فکری کودکان و نوجوانان در درک طرحواره های تصوری جملات فارسی بر اساس نظریه ژان پیاژه(1973). فصلنامه پازند, 12(4647), 75-89.fa_IR
dc.identifier.issn1735-2290
dc.identifier.issn2717-073X
dc.identifier.urihttp://www.pazand.ir/article_55484.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/58652
dc.description.abstractدر این­ پژوهش ­قصد بر آن است تا فرایند­های فکری کودکان و نوجوانان در درک طرحواره­های تصوری (جانسون، 1987) جملات فارسی بررسی و سپس نتایج با نظریه شناختی ژان پیاژه 1973 تطبیق داده شود. سوالاتی که در این پژوهش مطرح است این است که چگونه کودکان 7-11 سال طرحواره­های تصوری را درک می­نمایند ؟  و اینکه درک طرحواره­های تصوری در نوجوانان 11-15 سال نسبت به کودکان 7-11 سال چگونه­است؟ دو مرحله رشد شناختی عملیات عینی و صوری (ژان پیاژه، 1973) در این پژوهش مد­نظر است. برای رسیدن به نتیجه از روش­های میدانی(پرسشنامه) و اسنادی استفاده شده­ است. در نهایت آنکه پاسخ کودک و نوجوان در هر سنی که باشد نشانگر ماهیت مفاهیم یا طرحواره­های آنها در همان سن است. نوجوانان طرحواره­های تصوری(مفاهیم انتزاعی) را خیلی خوب درک می­کنند و طرحواره­های تصوری در افکار آنها قابل درک­تر از کودکان 7-11 سال است اما کودکان در درک مفاهیم غیرانتزاعی و عینی بهتر عمل می­نمایند.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherفاطمه نعیمی حشکوائیfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه پازندfa_IR
dc.relation.ispartofPazanden_US
dc.subjectمرحله عملیات عینیfa_IR
dc.subjectمرحله عملیات صوریfa_IR
dc.subjectطرحواره های تصوریfa_IR
dc.subjectرشد شناختیfa_IR
dc.subjectنظریه شناختی پیاژهfa_IR
dc.titleفرایندهای فکری کودکان و نوجوانان در درک طرحواره های تصوری جملات فارسی بر اساس نظریه ژان پیاژه(1973)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه زبانشناسی، دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری زبانشناسی همگانی، دانشگاه آزاد واحد تهران شمالfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue4647
dc.citation.spage75
dc.citation.epage89


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد