• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی تخصصی دانش انتظامی ایلام
    • دوره 1396, شماره 23
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی تخصصی دانش انتظامی ایلام
    • دوره 1396, شماره 23
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی مولفه‌های جامعه یادگیرنده در برنامه درسی سازمان‌ها و مؤسسه‌های آموزشی با تأکید بر نیروی انتظامی(مطالعه موردی معاونت آموزشی نیروی انتظامی ایلام)

    (ندگان)پدیدآور
    اله مرادی, روحنرگس کشتی آرای, دکترسعیدیان, نرگس
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    754.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    چکیده بررسی مولفه‌های جامعه یادگیرنده در برنامه درسی سازمان‌ها و مؤسسه‌های آموزشی با تأکید بر نیروی انتظامی(مطالعه موردی معاونت آموزشی نیروی انتظامی ایلام) روح اله مرادی دکتر نرگس کشتی آرای ، دکتر نرگس سعیدیان تغییر و تحولات سریع جهانی در دهه‌های اخیر، زندگی انسان‌ها را دستخوش تغییر نموده و اوضاع نوینی را پیش روی افراد و سازمان‌ها قرار داده است. سازمان‌هایی که نتوانند خود را با محیط متغیر انطباق دهند، شکست خواهند خورد. از دهه 1990 سازمان‌های زیادی سفر خود را به منظور تبدیل شدن به سازمان‌های یادگیرنده آغاز کرده‌اند. لذا آموزش سازمان‌ها بایستی زنجیره‌ای باز و به هم پیوسته از فرصت‌های یادگیری تا پایان عمر باشد، چیزی که جامعه یادگیری(یادگیرنده) نامیده می‌شود. بدین منظور برنامه درسی سازمان‌ها و موسسات آموزشی در تمامی عناصر بایستی مبتنی بر جامعه یادگیرنده باشد و به این سمت سوق یابد. بر این اساس هدف این مقاله بررسی مولفه‌های جامعه یادگیرنده در برنامه درسی سازمان‌ها و مؤسسه‌های آموزشی با تأکید بر نیروی انتظامی(مطالعه موردی معاونت آموزشی نیروی انتظامی ایلام) بود. پژوهش به شیوه کیفی و با استفاده از روش تحلیل مضمون انجام شد. جهت گردآوری داده‌ها و استخراج مضامین مرتبط تعداد 60 مقاله و کتاب که بیشترین قرابت را با موضوع داشتند و همچنین برنامه آموزشی معاونت آموزشی نیروی انتظامی مورد بررسی قرار گرفت. مضامین بر مبنای پنج عنصر برنامه درسی استخراج گردید. بر این اساس در عنصر هدف مضمون فراگیر استراتژی آموزشی با 12 مضمون سازمان دهنده و 83 مضمون پایه، عنصر محتوا و مضمون محتوای سازنده با 5 مضمون سازمان دهنده و 24 مضمون پایه، عنصر روش تدریس و مضمون روش تدریس اثربخش با دو مضمون سازمان دهنده و 24 مضمون پایه، عنصر ارزشیابی و مضمون ارزشیابی علمی با 3 مضمون سازمان دهنده و 41 مضمون پایه و در آخر عنصر روش‌های یاددهی یادگیری با سه مضمون فراگیر و 10 مضمون سازمان دهنده و 35 مضمون پایه شناسایی و ماتریس مضامین مرتبط ترسیم گردید.
    کلید واژگان
    کلیدواژه‌ها: جامعه یادگیرنده
    نظام آموزشی
    نیروی انتظامی

    شماره نشریه
    23
    تاریخ نشر
    2017-09-23
    1396-07-01
    ناشر
    فرماندهی انتظامی استان ایلام*دفتر تحقیقات کاربردی
    سازمان پدید آورنده
    هیات علمی دانشگاه آزاد
    هیات علمی

    شاپا
    2423-5792
    109/8866
    URI
    http://ilam.jrl.police.ir/article_14250.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/5735

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب