راهکارهای دفاع نرم در جنگ رسانهای از منظر مقام معظم رهبری
(ندگان)پدیدآور
حیدری, جعفرمسعودنیا, حسیندوازده امامی, غلامرضاقاضی رهبر, محمود رضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
با ظهور و گسترش حیرت انگیز رسانههای نوین، بهگونهای شگفتانگیز همهچیز در حوزه ارتباطی تغییر کرده است و صحنه و آرایش تقابلها دچار دگرگونی شده است. مفاهیمی مانند «قدرت» و «فرهنگ» هم در این میان تغییر کرده است و حالا «قدرت فرهنگی» بهعنوان مبنای اساسی قدرت ملی مطرحشده است. نقش «رسانههای نوین» در افزایش «قدرت نرم» یک کشور، جدیتر شده و نقش مهمی در تحولات و شکلگیری قدرت هر کشور ایفا میکنند. این پژوهش با روش توصیفی و تحلیلی به بررسی و سیر تحولات قدرت، شکلگیری قدرتنرم و مؤلفههای قدرتنرم و بررسی «رهبری» و «رسانههای نوین» بهعنوان دو عنصر اساسی از عناصر قدرت نرم پرداخته و با توجه به توانایی دشمنان در احاطه و کاربرد رسانههاینوین در تلاش برای فشار و ایجاد بحران در ج.ا.ایران، رجوع به آرا و اندیشههای مقام معظم رهبری بهعنوان رهیافت و الگویی مناسب در مدیریت و دفاع در برابر تهاجم رسانههای نوین میداند.
کلید واژگان
مقام معظم رهبریدفاع
قدرت
قدرتنرم
رسانههاینوین
شماره نشریه
49تاریخ نشر
2020-02-201398-12-01
ناشر
عبدالمطلب عبدالهسازمان پدید آورنده
گروه علوم سیاسی، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایراندانشیار گروه علوم سیاسی دانشگاه اصفهان
استاد یار گروه علوم سیاسی دانشگاه اصفهان
استادیار گروه علوم سیاسی دانشگاه اصفهان




