نقش ارزیابی در بهبود کیفیت آموزش در سطح کارکنان فرماندهی انتظامی استان ایلام
(ندگان)پدیدآور
فرخنیا, رحیمسماواتی, حسنمحمدتقینژاد, احساننوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
ارزیابی از راههای کنترل آموزش است و استمرار آن میتواند زمینهساز پیشرفت در امر آموزش و ارتقای کیفیت آن باشد. ارزیابی باید به طور مستمر، هم در جریان و هم در پایان دورة آموزش صورت گیرد، تا نقاط قوت و ضعف آموزش و مشکلات روشهای آموزشی یا برنامهریزی مشخص شود. این پژوهش با هدف نقش ارزیابی، در بهبود کیفیت آموزشی، در سطح کارکنان انتظامی استان ایلام انجام شد. در این تحقیق با استفاده از روش توصیفی– تحلیلی و توصیف و شرح رخدادها و رویدادهای مرتبط با موضوع، به تبیین روشهای ارزیابی و نقش ارزیابیها در بهبود کیفیت آموزشی پرداخته و از پرسشنامه برای گردآوری اطلاعات استفاده شده است. جامعة آماری تحقیق، همة فرماندهان و کارکنان انتظامی استان ایلام، شرکتکننده در دورههای تخصصی تکمیلی و آموزشهای کوتاهمدت معاونت آموزش استان ایلام را در بر میگیرد. روایی و پایایی از ویژگیهای ابزار اندازهگیری میباشد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آماری، آزمون «پایایی پرسشنامه» یا «آزمون alpha» و آزمونهای «تحلیل واریانس» و «t استیودنت» استفاده شده است.
کلید واژگان
نقش ارزیابیبهبود کیفیت
ارزیابی آموزشی
کارکنان انتظامی استان ایلام
شماره نشریه
13تاریخ نشر
2015-03-211394-01-01
ناشر
فرماندهی انتظامی استان ایلام*دفتر تحقیقات کاربردیشاپا
2423-5792109/8866




