چالش هاى صنعت توریسم درایران
(ندگان)پدیدآور
مهدی نژاد, محمودسقایی, محسننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
براساس آمارهاى موجود، صنعت جهانگردى به عنوان دومین منبع درآمد ارزى 49 کشور درحال توسعه دنیا نقش مهمى دراقتصاد این کشورها ایفا مى نماید. امروز از صنعت جهانگردى به عنوان یک بازوى قدرتمند جهت افزایش درآمد و فقرزدایى کشورهاى درحال توسعه نام برده مى شود. اهمیت صنعت جهانگردى تا آنجاست که براى اولین بار در منشور اخیر سازمان ملل که با حضور نمایندگان کشورهاى درحال توسعه و توسعه یافته و رؤساى سازمان ملل، سازمان تجارت جهانى و دبیرکل آنکتاد برگزارشد. از کشورهاى توسعه یافته خواسته شده است درجهت رشد و ارتقاء این صنعت در جهان به کشورهاى جهان سوم کمک کنند و با ایجاد امکانات، تسهیلات و سرمایه گذارى هاى لازم درجهت فقرزدایى در این کشورها برآیند. حال با توجه به اینکه ایران جزء ده کشور نخست جهان در زمینه جاذبه هاى توریستى مى باشد و این صنعت مى تواند جانشین اقتصاد تک محصولى متکى به نفت گردد، لذا توجه به چالش هاى این صنعت در ایران، راهکارهاى بهبود آن بایستى در دستور کار سازمان هاى دست اندرکار قرارگیرد. امید است مباحث مطرح شده در این مقاله و پیشنهادات و نتیجه گیری هاى بدست آمده به عنوان راهکارى درجهت توسعه توریسم در کشور باشد.
شماره نشریه
51تاریخ نشر
2004-10-221383-08-01
ناشر
سازمان جغرافیایی نیروهای مسلحNational Geographical Organization
سازمان پدید آورنده
عضو هیأت علمى دانشگاه اصفهاندانشجوى دکتراى جغرافیا و برنامه ریزى شهرى
شاپا
2588-38602588-3879




