• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی- پژوهشی اطلاعات جغرافیایی « سپهر»
    • دوره 21, شماره 81
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی- پژوهشی اطلاعات جغرافیایی « سپهر»
    • دوره 21, شماره 81
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    راهبردهای بازاریابی و برندسازی توریسم حلال در کشورهای اسلامی

    (ندگان)پدیدآور
    سروری, رحیمنورانی, شراره
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    182.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    یکی از مسائل اساسی ما در زمینه توریسم این است که به رغم وجود ظرفیت‌های فراوان در زمینه‌های مختلف گردشگری، چرا هنوز از جایگاه بایسته برخوردار نیستیم؟ یک پاسخ به این سوال را می‌توان از منظر برندسازی و بازاریابی بررسی کرد. در واقع می‌توان گفت که ورود ما به عرصه گردشگری همراه با یکسری اصول مورد توافق تمامی ذی‌نفعان عرصه‌های سیاستگزاری، اقتصادی، فرهنگی و مدیریت زیرساخت‌ها نبوده و نیست و اقدامات مقطعی و موردی در خلاء یک عزم جدی بر ورود به این بازار عظیم نتوانسته اثربخشی لازم را داشته باشد. از طرف دیگر شاهد هستیم که ایکریک در چند سال اخیر فعالیت‌های چشمگیری را با تأکید بر ایجاد و ترویج برند حلال در عرصه مواد غذایی، پزشکی- داوریی و آرایشی و همچنین خدمات حلال همچون گردشگری و بانکداری حلال آغاز کرده است. که به نظر می‌رسد بعد از تثبیت شدن موضوع غذای حلال، اینبار بخش توریسم حلال - حسب یکسری تشخیص‌های درست- در اولویت قرار گرفته است. در این مرحله آغازین، یک گفتمان بیش از اسناد نویسی می‌تواند به ایجاد یک اجماع در محافل مختلف کمک کرده و برند گردشگری حلال را بیش از یک سند سازمانی و کار اداری، به یک باور عمومی برای تمامی دست‌اندکاران این عرصه تبدیل سازد. هدف نویسنده معرفی 10 استراتژی ورود در حوزه برندسازی و بازاریابی گردشگری حلال می‌باشد و برای این منظور طیف وسیعی از اسناد و مدارک داخلی و خارجی مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است. یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد که ورود در حوزه گردشگری حلال برای کشور ایران بسیار سهل و ممتنع می‌باشد، و در عین سادگی و وجود ظرفیت‌های بسیار بالا جهت ورود در این حوزه سودآور اقتصادی، مسائلی در سطوح سیاستگزاری، زیر ساختی، اقتصادی و فرهنگی وجود دارد که عزمی جدّی را می‌طلبد تا از رهگذر نهادینه کردن و بازتولید مفهوم حلال در شئونات مختلف، به عملیاتی ساختن آن نه تنها در نشان‌گزاری و نمادهای شکلی، بلکه در رفتارهای فردی، جمعی و سازمانی بپردازد.
    کلید واژگان
    گردش گری حلال
    بازاریابی
    برندسازی
    کشورهای اسلامی
    ایران

    شماره نشریه
    81
    تاریخ نشر
    2012-04-20
    1391-02-01
    ناشر
    سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح
    National Geographical Organization
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار،گروه جغرافیای واحد شهرری، دانشگاه آزاد اسلامی
    دانشجوی کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی، واحد علوم و تحقیقات،دانشگاه آزاد

    شاپا
    2588-3860
    2588-3879
    URI
    http://www.sepehr.org/article_26298.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/55011

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب