نقش شبکه های اجتماعی بر میزان سواد رسانه ای دانشجویان (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه پیام نور قائن)
(ندگان)پدیدآور
آقایی, اصغراکبری, محمدعلیبنی اسدی, محمدحسننوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
استقبال گسترده دانشجویان از شبکه های اجتماعی، موقعیت مناسبی را برای پیگیری تاثیرات این رسانه بر قابلیت های تحصیلی آنان فراهم آورده است. از این رو تحقیق حاضر با هدف بررسی نقش شبکه های اجتماعی بر سواد رسانه در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور شهر قاین انجام شده است.این پژوهش به روش پیمایشی- توصیفی انجام شده و جامعه آماری آن را دانشجویان کارشناسی دانشگاه پیام نور شهر قاین در نیمسال دوم تحصیلی 95-96 به تعداد1496نفر تشکیل می دهند.که از این تعداد نمونه ای به حجم 200 نفر به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شده است و اطلاعات از طریق پرسشنامه جمع آوری شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار Spss19 استفاده شده است. نتایج نشان می دهد استفاده از شبکه های اجتماعی با میزان سواد رسانه ای دانشجویان در بین آنها رابطه مثبت دارد. همچنین متغیر سرمایه فرهنگی نیز نقش شبکه های اجتماعی بر میزان سواد رسانه ای دربین دانشجویان را تقویت کرده است.
کلید واژگان
شبکه های اجتماعیسواد رسانه ای
ابعاد مثبت شبکه های اجتماعی
ابعاد منفی شبکه های اجتماعی
سرمایۀ فرهنگی
شماره نشریه
22تاریخ نشر
2017-09-231396-07-01
ناشر
فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبیسازمان پدید آورنده
درونیدرونی
درونی




