• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های روانشناسی اجتماعی
    • دوره 7, شماره 27
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های روانشناسی اجتماعی
    • دوره 7, شماره 27
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تفاوت‌های جنسیتی در استفاده از شبکه‌های اجتماعی (مطالعه موردی دبیرستان‌های منطقه 5 شهر تهران

    (ندگان)پدیدآور
    قاسمی, مجیدمقدم زاده, علی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    767.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه: هدف پژوهش حاضر تعیین تفاوت­های جنسیتی در استفاده از شبکه­های اجتماعی و ارتباط آن با عملکرد تحصیلی در میان دانش­آموزان مقطع دبیرستان منطقه 5 تهران در سال تحصیلی 95-94 می­باشد. روش: این پژوهش به روش توصیفی و از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش حاضر، شامل کلیه دانش­آموزان مقطع دبیرستان منطقه 5 تهران در سال تحصیلی 95-1394 می­باشد. نمونه­ آماری، شامل 372 نفر از دانش­آموزان هستند که (172 پسر و 200 دختر) به صورت تصادفی طبقه­ای انتخاب شده­اند. همچنین به­منظور جمع­آوری داده­ها، از پرسش­نامه محقق ساخته که دارای ویژگی­های فنی (روایی محتوایی و پایایی، 86/0) مناسبی بوده برای اندازه­گیری میزان استفاده دانش­آموزان از شبکه­های اجتماعی استفاده گردیده و از نمرات پایان ترم دوم تحصیلی 95-1394 برای عملکرد تحصیلی دانش­آموزان استفاده شد، سپس از طریق نرم افزار SPSS مورد تحلیل قرار گرفت. یافته­ها: نتایج نشان داد که میزان استفاده از شبکه­های اجتماعی در بین دانش­آموزان زیاد بوده و این مسئله سبب افت تحصیلی دانش­آموزان شده است. تفاوت معناداری بین دختران و پسران در میزان استفاده و انگیزه استفاده از این­گونه شبکه­ها وجود داشت. همچنین، شبکه اجتماعی تلگرام بیشترین محبوبیت را در بین دانش­آموزان داشته است.
    کلید واژگان
    واژه‌های کلیدی: شبکه‌های اجتماعی
    عملکرد تحصیلی
    آموزش‌وپرورش
    منطقه 5 تهران

    شماره نشریه
    27
    تاریخ نشر
    2017-10-23
    1396-08-01
    ناشر
    انجمن روانشناسی اجتماعی ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری برنامه‌ریزی توسعه آموزش عالی دانشگاه کردستان
    استادیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران

    URI
    http://www.socialpsychology.ir/article_67089.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/54301

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب