• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش
    • دوره 11, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش
    • دوره 11, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارتباط علی بازاریابی حسی با رضایت‌مندی از تجربۀ حسی و وفاداری مصرف‌کنندگان ورزشی

    (ندگان)پدیدآور
    صیادفر, محمدتجاری, فرشادزارعی, علیاسمعیلی, محمدرضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    987.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش حاضر، تعیین ارتباط علی بازاریابی حسی با رضایت‌مندی از تجربة حسی و وفاداری مصرف‌کنندگان استخرهای شهر تهران بود. روش پژوهش از نوع توصیفی-همبستگی بوده و به‌صورت پیمایشی انجام گرفته است. جامعۀ آماری شامل کلیۀ آقایان و بانوانی که در سال 1393 از استخرهای شهر تهران استفاده می‌کردند، بود، که طبق فرمول کوکران 385 نفر به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری داده‌ها از پرسشنامة محقق‌ساختة بازاریابی حسی، پرسشنامة رضایت‌مندی از تجربة حسی بیتنر و هابرت (1994) و پرسشنامة وفاداری یچین لیو (2008) استفاده شد. برای تحلیل داده‌ها از آزمون آماری حداقل مربعات جزئی (PLS) استفاده شد. یافته‌های تحقیق نشان داد که از میان حواس پنجگانه، حس بینایی و شنوایی ارتباط علی معناداری با رضایت‌مندی از تجربۀ حسی و وفاداری مصرف‌کنندگان استخرها دارند، اما حس چشایی، لامسه و بویایی ارتباط علی معناداری ندارند. همچنین مشخص شد که حس بینایی از بیشترین اهمیت و حس چشایی از کمترین اهمیت برخوردار بود. ازاین‌رو برای تأثیرگذاری بیشتر روی رفتار مصرف‌کننده، ضروری است که حواس چشایی، لامسه و بویایی را هم درگیر کرد.
    کلید واژگان
    بازاریابی حسی
    تجربة حسی
    حواس پنجگانه
    رضایت‌مندی
    وفاداری

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2019-05-22
    1398-03-01
    ناشر
    جهاد دانشگاهی
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری، گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی، دانشگاه آزاد تهران مرکزی، تهران، ایران
    استاد، گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی، دانشگاه آزاد تهران مرکزی، تهران، ایران
    دانشیار، گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی، دانشگاه آزاد تهران مرکزی، تهران، ایران
    دانشیار، گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی، دانشگاه آزاد تهران مرکزی، تهران، ایران

    شاپا
    1735.5354
    URI
    http://www.sportrc.ir/article_89267.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/54226

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب