ارتباط علی بازاریابی حسی با رضایتمندی از تجربۀ حسی و وفاداری مصرفکنندگان ورزشی
(ندگان)پدیدآور
صیادفر, محمدتجاری, فرشادزارعی, علیاسمعیلی, محمدرضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر، تعیین ارتباط علی بازاریابی حسی با رضایتمندی از تجربة حسی و وفاداری مصرفکنندگان استخرهای شهر تهران بود. روش پژوهش از نوع توصیفی-همبستگی بوده و بهصورت پیمایشی انجام گرفته است. جامعۀ آماری شامل کلیۀ آقایان و بانوانی که در سال 1393 از استخرهای شهر تهران استفاده میکردند، بود، که طبق فرمول کوکران 385 نفر بهعنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها از پرسشنامة محققساختة بازاریابی حسی، پرسشنامة رضایتمندی از تجربة حسی بیتنر و هابرت (1994) و پرسشنامة وفاداری یچین لیو (2008) استفاده شد. برای تحلیل دادهها از آزمون آماری حداقل مربعات جزئی (PLS) استفاده شد. یافتههای تحقیق نشان داد که از میان حواس پنجگانه، حس بینایی و شنوایی ارتباط علی معناداری با رضایتمندی از تجربۀ حسی و وفاداری مصرفکنندگان استخرها دارند، اما حس چشایی، لامسه و بویایی ارتباط علی معناداری ندارند. همچنین مشخص شد که حس بینایی از بیشترین اهمیت و حس چشایی از کمترین اهمیت برخوردار بود. ازاینرو برای تأثیرگذاری بیشتر روی رفتار مصرفکننده، ضروری است که حواس چشایی، لامسه و بویایی را هم درگیر کرد.
کلید واژگان
بازاریابی حسیتجربة حسی
حواس پنجگانه
رضایتمندی
وفاداری
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2019-05-221398-03-01
ناشر
جهاد دانشگاهیسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری، گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی، دانشگاه آزاد تهران مرکزی، تهران، ایراناستاد، گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی، دانشگاه آزاد تهران مرکزی، تهران، ایران
دانشیار، گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی، دانشگاه آزاد تهران مرکزی، تهران، ایران
دانشیار، گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی، دانشگاه آزاد تهران مرکزی، تهران، ایران




