• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • طب و تزکیه
    • دوره 27, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • طب و تزکیه
    • دوره 27, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    جایگاه یادگیری سیار در دانشگاههای علوم پزشکی کشور: نظرات، پیامد ها

    (ندگان)پدیدآور
    مرادی, اسحاقدیده بان, حسین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    478.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه هدف :سرعت ‌بالای پیشرفت در علوم پزشکی، خلاقیت در فنّاوری، زمان محدود برای انجام کارهای جدید، چشم‌انداز جدیدی را در آموزش پزشکی به وجود آورده است. با این شرایط دانشگاه‌های علوم پزشکی جهت انتقال اطلاعات و مهارت‌ها با دشواری‌هایی روبرو هستند. روش‌ بررسی: در این مطالعه با استفاده از کلمات کلیدی یادگیری سیار، آموزش پزشکی، دانشگاه‌های علوم پزشکی، و معادل انگلیسی آن‌ها، مقالات مطالعات مرتبط از سال 2000 تا2016 در پایگاه‌هایGoogle scholar, pub med ,Scopus و مجلات معتبر داخلی و خارجی مرتبط با آموزش پزشکی انتخاب شدند و بر اساس حیطه‌های مطرح در این نوع آموزش، در نهایت36 مقاله انتخاب و مورد بررسی قرار گرفت. یافته ها: براساس نتایج حاصل از جستجو و تحلیل محتوای مقالات، مطالب در 6 دسته زیر دسته بندی شدند: 1- نظرات دانشجویان 2-نتایج و پیامدهای استفاده از یادگیری سیار3-مقایسه با دیگر روشهای آموزشی 4-کاربرد در رابطه با برنامه آموزشی و ارزیابی دانشجو 5- ارتباط با تئوری های یادگیری 6-چالش های یادگیری سیار. نتیجه‌گیری: مطالعات بررسی‌شده از اثرات مثبت این روش در آموزش پزشکی حمایت نمودند. مهم‌ترین مشخصه‌های این نوع از یادگیری عبارت بود از در دسترس بودن، یادگیرنده محور بودن، شخصی و غیررسمی. از طرفی نبود زیرساخت‌ها، هزینه بالا، آشنا نبودن با این روش‌ها، و کمبود نرم‌افزارهای کاربردی از چالش‌های این روش یادگیری و آموزش بود. با توجه به نتایج مطالعات مختلف، استفاده از این روش‌ها نیاز به آموزش اعضای هیات ‌علمی و مدیران آموزشی دارد.
    کلید واژگان
    یادگیری سیار
    آموزش پزشکی
    چالش ها
    مروری

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2018-08-23
    1397-06-01
    ناشر
    معاونت آموزشی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی
    Ministry of Health and Medical Education (MOHME), Deputy of Education
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکترای آموزش پزشکی، گروه آموزش پزشکی، دانشکده پزشکی، مرکز تحقیقات آموزش علوم پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران.
    دانشجوی دکترای آموزش پزشکی، گروه آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران.

    شاپا
    1608-2397
    2251-6239
    URI
    http://www.tebvatazkiye.ir/article_69026.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/53953

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب