• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • طب و تزکیه
    • دوره 13, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • طب و تزکیه
    • دوره 13, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مفهوم تفکر منطقی و اهمیت آن در آموزش علوم پزشکی

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    نتایج حاصل از تفکر منطقی (Critical Thinking) در طیف آموزش عالی از ارزش زیادی برخوردار است. امروزه توجه بین المللی بر قابلیت های تفکر شهروندان و یا قابلیت های آنان برای کار و رقابت در عرصه پیچیدگی های اقتصادی جوامع متمرکز شده است. متخصصین آموزش، دو مقوله جامع بودن محتوای آموزش را در قیاس با آموزش متکی بر تفکر منطقی را بعنوان راهی برای برخورد با تغییر و توسعه بی پایان اطلاعات زیر سوال برده اند. مواردی همچون دغدغه خاطر در مورد توانایی تیم درمان برای همگامی با پیشرفت های سریع و وسیع، توانایی کارکنان بهداشتی، درمانی برای حصول به نتایج درمانی مطلوب، دگرگونی در مراقبت های درمانی، تغییر در فلسفه یادگیری، و نیز دگرگونیهای سازمانی و فرهنگی اجتناب ناپذیر و تاثیرگذار بر آموزش پزشکی و حرف وابسته منجر به فراخوان ویژه برای تمرکز بر توسعه مهارت های تفکر منطقی در علوم پزشکی شده است. در حال حاضر آموزش پزشکی نیز تفکر منطقی را به عنوان یک پیامد تحصیلی مطلوب پذیرفته است. برخی از صاحبنظران اهمیت تفکر منطقی را در آموزش علمی و عملی علوم پزشکی بسیار زیاد دانسته و آنرا از اجزا اصلی و مرکزی این حرفه محسوب می نمایند. این مقاله در نظر دارد ضمن تبیین مفهوم تفکر منطقی، زمینه ساختاری آن را نیز مورد بررسی قرار داده، و به برخی از سوالات مهم در مورد تفکر منطقی و ارتباط آن را با آموزش پزشکی بپردازد

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2004-10-22
    1383-08-01
    ناشر
    معاونت آموزشی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی
    Ministry of Health and Medical Education (MOHME), Deputy of Education

    شاپا
    1608-2397
    2251-6239
    URI
    http://www.tebvatazkiye.ir/article_52459.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/53493

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب