• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • طب و تزکیه
    • دوره 21, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • طب و تزکیه
    • دوره 21, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نیازسنجی آموزشی پزشکان عمومی شاغل در معاونت های بهداشت و درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دیدگاه خود آنان

    (ندگان)پدیدآور
    مدیری, فاضله کتایونعلوی نیا, سیدمحمدلباف قاسمی, رضاشمس, محسن
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    350.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه و هدف: هدف از انجام این مطالعه شناسایی و اولویت‏ بندی نیازهای آموزشی پزشکان عمومی شاغل در معاونت های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پرشکی در حیطه های مختلف سلامت بود.روش بررسی: این پژوهش یک مطالعه توصیفی، شامل دو مرحله شناسایی و اولویت بندی نیازهای آموزشی پزشکان عمومی بود. کلیه پزشکان عمومی شاغل در معاونت‏های بهداشت و درمان به روش سرشماری مورد پرسشگری قرار گرفتند. داده ها با استفاده از الگو و تکنیک توافق سنجی ( تکنیک دلفای ) گردآوری شد. ابزار جمع آوری داده‏ها پرسشنامه با سوالات بسته بود که در آن نیاز آموزشی و اهمیت آن با امتیاز 1 تا 5 مشخص گردید. روایی پرسشنامه از طریق مشورت با متخصصین و پایایی آن با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ (96/0)تایید یافته ها: حیطه مدیریت شبکه با اخذ 72/38 امتیاز در اولویت اول، حیطه آموزش و ارتقاء سلامت با اخذ 35/37 امتیاز در اولویت دوم، حیطه بیماریهای واگیر با اخذ 12 /28 امتیاز در اولویت سوم، حیطه درمان با اخذ 28/22 امتیاز در اولویت چهارم، حیطه بیماریهای غیر واگیر با 21/21 امتیاز در اولویت پنجم و حیطه های سلامت جمعیت خانواده و مدارس ، بهبود تغذیه، بهداشت حرفه ای بهداشت محیط سلامت دهان و دندان و ، سلامت روانی اجتماعی به ترتیب در اولویتهای هفتم تا یازدهم قرار گرفتند. ،نتیجه گیری: پزشکان در حیطه مدیریت شبکه و آموزش و ارتقاء سلامت نیاز بیشتری برای آموزش و در حیطه سلامت روانی اجتماعی نیاز کمتری احساس نمودند. مقتضی است اهمیت و وزن حیطه آموزشی مطابق با استانداردها و معیارها مشخص شده و برنامه‏ریزی آموزش‏های ضمن خدمت و مداوم بر اساس نیازهای پزشکان و در راستای وظایف محوله طراحی گردد.
    کلید واژگان
    پزشک
    نیازسنجی
    سلامت
    آموزش

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2012-05-21
    1391-03-01
    ناشر
    معاونت آموزشی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی
    Ministry of Health and Medical Education (MOHME), Deputy of Education

    شاپا
    1608-2397
    2251-6239
    URI
    http://www.tebvatazkiye.ir/article_52331.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/53262

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب