نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنمکی, علیfa_IR
dc.contributor.authorقورچیان, نادرقلیfa_IR
dc.contributor.authorجعفری, پریوشfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T18:50:19Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T18:50:19Z
dc.date.available1399-07-08T18:50:19Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T18:50:19Z
dc.date.issued2019-05-22en_US
dc.date.issued1398-03-01fa_IR
dc.date.submitted2017-05-01en_US
dc.date.submitted1396-02-11fa_IR
dc.identifier.citationنمکی, علی, قورچیان, نادرقلی, جعفری, پریوش. (1398). ارایه مدل جهت رتبه بندی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی. طب و تزکیه, 28(1), 1-15.fa_IR
dc.identifier.issn1608-2397
dc.identifier.issn2251-6239
dc.identifier.urihttp://www.tebvatazkiye.ir/article_89802.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/53204
dc.description.abstract<strong>زمینه و هدف</strong>:در چند دهه اخیر دانشگاه ها سرمایه گذاری بیشتری روی گردآوری و بازتولید دانش انجام داده اند رقابت بر سر دستیابی به چنین شرایطی، نظامهای جدیدی از رتبه بندی و  ارزیابی دانشگاه ها را ایجاد کرده است. هدف اصلی این تحقیق ارائه مدل مناسبی جهت رتبه بندی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در سطح کشور است.<br /> <strong>روش بررسی</strong>: در این تحقیق ابتدا نتایج حاصل از بررسی های مبانی نظری مورد تحلیل قرار گرفت (مرور اسنادی) و سپس داده های حاصل از  مصاحبه های نیمه ساختاریافته از طریق روش تحلیل تم بررسی <strong>شد. </strong>کدگذاری روابط نهفته بین مفاهیم از طریق مراجعه مجدد به متن مصاحبه و بازبینی کدها انجام شده و در نهایت مولفه های نهایی استخراج شد. در انتهای این مرحله مولفه های انتخابی با مدل بدست آمده از چارچوب نظری و پیشینه مطابقت داده شده و در نهایت مولفه‌های نهایی رتبه بندی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی بدست آمد<br /> <strong>یافته ها:</strong> شاخص های بدست آمده در این تحقیق برای رتبه بندی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شامل موارد زیر بود: کارکرد آموزشی، کارکرد پژوهشی، بزرگی دانشگاه، اشتغالزایی و کارافرینی و رتبه علمی و وجهه علمی وبین المللی<br /> <strong>نتیجه گیری</strong>: تحلیل نتایج نشان داد که شاخص های در نظر گرفته شده در مدل پیشنهادی برای رتبه بندی دانشگاه ها با داده های تجربی مناسبت داشته و از شرایط مطلوبی برخوردار است.fa_IR
dc.format.extent430
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت آموزشی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکیfa_IR
dc.publisherMinistry of Health and Medical Education (MOHME), Deputy of Educationen_US
dc.relation.ispartofطب و تزکیهfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Medicine and Cultivationen_US
dc.subjectرتبه‌بندی علمیfa_IR
dc.subjectرتبه‌بندی دانشگاه هاfa_IR
dc.subjectکارکرد آموزشیfa_IR
dc.subjectکارکرد پژوهشیfa_IR
dc.titleارایه مدل جهت رتبه بندی دانشگاهها و مراکز آموزش عالیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته دکترای تخصصی مدیریت آموزش عالی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات ، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات ، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume28
dc.citation.issue1
dc.citation.spage1
dc.citation.epage15


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد