| dc.contributor.author | نمکی, علی | fa_IR |
| dc.contributor.author | قورچیان, نادرقلی | fa_IR |
| dc.contributor.author | جعفری, پریوش | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T18:50:19Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T18:50:19Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T18:50:19Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T18:50:19Z | |
| dc.date.issued | 2019-05-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-03-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-05-01 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-02-11 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | نمکی, علی, قورچیان, نادرقلی, جعفری, پریوش. (1398). ارایه مدل جهت رتبه بندی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی. طب و تزکیه, 28(1), 1-15. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1608-2397 | |
| dc.identifier.issn | 2251-6239 | |
| dc.identifier.uri | http://www.tebvatazkiye.ir/article_89802.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/53204 | |
| dc.description.abstract | <strong>زمینه و هدف</strong>:در چند دهه اخیر دانشگاه ها سرمایه گذاری بیشتری روی گردآوری و بازتولید دانش انجام داده اند رقابت بر سر دستیابی به چنین شرایطی، نظامهای جدیدی از رتبه بندی و ارزیابی دانشگاه ها را ایجاد کرده است. هدف اصلی این تحقیق ارائه مدل مناسبی جهت رتبه بندی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در سطح کشور است.<br /> <strong>روش بررسی</strong>: در این تحقیق ابتدا نتایج حاصل از بررسی های مبانی نظری مورد تحلیل قرار گرفت (مرور اسنادی) و سپس داده های حاصل از مصاحبه های نیمه ساختاریافته از طریق روش تحلیل تم بررسی <strong>شد. </strong>کدگذاری روابط نهفته بین مفاهیم از طریق مراجعه مجدد به متن مصاحبه و بازبینی کدها انجام شده و در نهایت مولفه های نهایی استخراج شد. در انتهای این مرحله مولفه های انتخابی با مدل بدست آمده از چارچوب نظری و پیشینه مطابقت داده شده و در نهایت مولفههای نهایی رتبه بندی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی بدست آمد<br /> <strong>یافته ها:</strong> شاخص های بدست آمده در این تحقیق برای رتبه بندی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شامل موارد زیر بود: کارکرد آموزشی، کارکرد پژوهشی، بزرگی دانشگاه، اشتغالزایی و کارافرینی و رتبه علمی و وجهه علمی وبین المللی<br /> <strong>نتیجه گیری</strong>: تحلیل نتایج نشان داد که شاخص های در نظر گرفته شده در مدل پیشنهادی برای رتبه بندی دانشگاه ها با داده های تجربی مناسبت داشته و از شرایط مطلوبی برخوردار است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 430 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | معاونت آموزشی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی | fa_IR |
| dc.publisher | Ministry of Health and Medical Education (MOHME), Deputy of Education | en_US |
| dc.relation.ispartof | طب و تزکیه | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Medicine and Cultivation | en_US |
| dc.subject | رتبهبندی علمی | fa_IR |
| dc.subject | رتبهبندی دانشگاه ها | fa_IR |
| dc.subject | کارکرد آموزشی | fa_IR |
| dc.subject | کارکرد پژوهشی | fa_IR |
| dc.title | ارایه مدل جهت رتبه بندی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانش آموخته دکترای تخصصی مدیریت آموزش عالی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاد دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات ، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاد دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات ، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 28 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 1 | |
| dc.citation.epage | 15 | |