مرور دوره 21, شماره 1 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 4 از 4
-
ارزیابی دانشجویان از کیفیت تدریس اساتید در دانشگاه علوم پزشکی تهران
(معاونت آموزشی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکیMinistry of Health and Medical Education (MOHME), Deputy of Education, 2012-04-20)زمینه و هدف :مهم ترین ابزار تعیین کیفیت و اثربخشی یک برنامه یا فرآیند آموزشی، ارزشیابی آموزشی است. ارزشیابی اساتید، به طور مستمر، از مؤثر ترین روش ها برای تضمین کیفیت و شرط اساسی ارتقاء کیفی آموزش می باشد. در این مطالعه ...
-
راه حل تعارض منافع و مصادیق آن در آموزش و درمان
(معاونت آموزشی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکیMinistry of Health and Medical Education (MOHME), Deputy of Education, 2012-04-20)موضوع تعارضمنافع در متون پزشکی از دهه 1980 مورد توجه جدی قرار گرفته است. تعارضمنافع شامل یکسری از حالاتی می شود که در آن اعمال ویا قضاوت حرفه ای راجع به یک منفعت اصلی )مانند رفاه بیمار یا اعتبار یک تحقیق( بی جهت و ناروا ...
-
تناسب تعرفه های دولتی و خصوصی ویزیت پزشکان عمومی با بودجه خانوار بیمه شدگان
(معاونت آموزشی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکیMinistry of Health and Medical Education (MOHME), Deputy of Education, 2012-04-20)زمینه و هدف: هدف این پژوهش، تحل لنوسانات استفاده از ویزیت پزشک عمومی در بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی در یک دوره یازده ساله با توجه به تعرفه دولتی و خصوصی و در نهایت محاسبه سهم هر یک ازآ نها در بودجه خانوار بود. روش ...
-
مروری بر تاریخچه ی طب در ایران، با تأکید بر دوره ی قاجار
(معاونت آموزشی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکیMinistry of Health and Medical Education (MOHME), Deputy of Education, 2012-04-20)بر اساس اسناد مکتوب تاریخی ریشه علم طب در ایران به دوران پیش از اسلام بر می گردد. با حمله اسکندر به ایران طب بقراطی و جالینوسی به تدریج با طب ایرانی در آمیخت. در دوران اسلامی هم طب ایرانی با طب و معارف اسلامی پیوند خورد و ...



