نگاهی بر سیاستگذاری کلان آموزشی در کشور(مطالعه موردی: اشتراکگذاری دانش بین اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی)
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
برای شناسایی مولفههای اشتراکگذاری دانش در این پژوهش برای اطمینان از موثر بودن شاخصهای شناسایی شده به عنوان اشتراکگذاری دانش از روش مصاحبه نیمه ساختار یافته بین خبرگان استفاده شد. با توجه به نتایج مصاحبه با خبرگان، نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که ابعاد اشتراک گذاری دانش بین اعضاء هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شامل دانش محوری با مولفههای کدگذاری دانش با 5 شاخص، شخصیسازی دانش با 4 شاخص و توجه به دانش ضمنی با 4 شاخص؛ فرد محوری با مؤلفههای نگرش با 4 شاخص، تمایل با 4 شاخص و رفتار با 4 شاخص؛ دانشگاه محوری با مؤلفههای انعطاف پذیری با 4 شاخص، قانون مداری با 4 شاخص و ارتباطات با 3 شاخص بود. در نهایت هدف اصلی از انجام این پژوهش واکاوی سیاستگذاری کلان آموزشی در کشور با نگاهی به شناسایی و تبیین ابعاد و مولفههای اشتراکگذاری دانش بین اعضا هئیتعلمی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران بود.
کلید واژگان
اشتراک گذاری دانشمدل اشتراک دانش
اعضای هیئت علمی
شماره نشریه
43تاریخ نشر
2020-08-221399-06-01




