نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعلم بیگی, امیرfa_IR
dc.contributor.authorامیری, رومیناfa_IR
dc.contributor.authorصاحبدل, سیناfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T16:46:13Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T16:46:13Z
dc.date.available1399-07-08T16:46:13Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T16:46:13Z
dc.date.issued2016-08-22en_US
dc.date.issued1395-06-01fa_IR
dc.date.submitted2015-12-16en_US
dc.date.submitted1394-09-25fa_IR
dc.identifier.citationعلم بیگی, امیر, امیری, رومینا, صاحبدل, سینا. (1395). نقش مهارت های اشتغال در انگیزه تحصیلی دانشجویان کشاورزی مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره). پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی, 8(37), 49-62. doi: 10.22092/jaear.2016.106878fa_IR
dc.identifier.issn2717-1205
dc.identifier.issn2717-1213
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22092/jaear.2016.106878
dc.identifier.urihttps://itvhe.areeo.ac.ir/article_106878.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/5246
dc.description.abstractانگیزه تحصیلی دانشجویان و نگرانی‏های مربوط به آینده شغلی آن‏ها بسیار مهم و قابل توجه بوده و موسسات آموزش عالی در این زمینه نقش مهمّی را ایفا می‏کنند. در این راستا، این پژوهش با هدف بررسی نقش قابلیت اشتغال، به عنوان یک محرک درونی در پیش بینی سطح انگیزه تحصیلی دانشجویان کشاورزی انجام شد. جامعه آماری پژوهش 230 تن از دانشجویان کاردانی و کارشناسی کشاورزی مرکز آموزش عالی امام خمینی استان البرز در سال تحصیلی 94-1393 بود که 144 تن از آنان با استفاده از جدول کرجسی و مورگان تعیین و به شکل طبقه‌ای انتخاب شدند. ابزار تحقیق، پرسش‌نامه‌ای بود که روایی شکلی به وسیله گروهی از متخصصان مربوط بررسی و تایید شد. پایایی آن با محاسبه ضریب تتای ترتیبی تایید شد(91/0≥ ≥81/0). تحلیل عاملی اکتشافی و رگرسیون لجستیک دو وجهی روش‏های آماری اصلی بودند که با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 23 اجرا شدند. نتایج تحلیل عاملی نشان داد انگیزه تحصیلی دانشجویان در شش بعد، انگیزه نوطلبی و نوآوری، انگیزه پایگاه حرفه‌ای، انگیزه هیجانی، انگیزه مالی، انگیزه یادگیری و انگیزه کسب مدرک دسته بندی می‏شوند که در بین آن‏ها انگیزه نوطلبی و نوآوری مهم‌ترین بعد می‏باشد. نتایج تحلیل رگرسیون لجستیک نشان داد داشتن مهارت رهبری به عنوان یکی از ابعاد قابلیت اشتغال مهمترین متغیر اثر گذار بر افزایش انگیزه تحصیلی دانشجویان بوده و از اینرو تمرکز برنامه درسی بر ارتقای مهارت‌های رهبری گامی موثر بر بهبود انگیزه تحصیلی دانشجویان خواهد بود.fa_IR
dc.format.extent303
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherموسسه آموزش و ترویج کشاورزیfa_IR
dc.publisherAgricultural Research,Education and Extension Organizationen_US
dc.relation.ispartofپژوهش مدیریت آموزش کشاورزیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Agricultural Education Administration Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22092/jaear.2016.106878
dc.subjectمهارت های اشتغالfa_IR
dc.subjectانگیزه آموزشیfa_IR
dc.subjectدانشجویان کشاورزیfa_IR
dc.subjectمهارت‌های رهبری و انگیزه نوطلبیfa_IR
dc.titleنقش مهارت های اشتغال در انگیزه تحصیلی دانشجویان کشاورزی مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی دانشکده پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentپردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجو/پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue37
dc.citation.spage49
dc.citation.epage62


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد