نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپدرام, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorاحمدیان چاشمی, شیرینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T18:48:17Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T18:48:17Z
dc.date.available1399-07-08T18:48:17Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T18:48:17Z
dc.date.issued2013-04-21en_US
dc.date.issued1392-02-01fa_IR
dc.date.submitted2013-04-21en_US
dc.date.submitted1392-02-01fa_IR
dc.identifier.citationپدرام, مهدی, احمدیان چاشمی, شیرین. (1392). تخمین اندازه بهینه هواپیما و صرفه‌های مقیاس و طول مسافت در مسیرهای داخلی شرکت هواپیمایی ایران ایر. پژوهشنامه حمل و نقل, 10(3)fa_IR
dc.identifier.issn1735-3459
dc.identifier.issn2008-3351
dc.identifier.urihttp://www.trijournal.ir/article_11493.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/52416
dc.description.abstractهدف این مقاله بررسی رابطه بین هزینه عملیاتی هواپیما و اندازه هواپیماهای مسافربری و تخمین اندازه بهینه هواپیما در خطوط منتخب داخلی شرکت هواپیمایی ایران ایر برای دوره 1387-1385 است. برای این منظور با استفاده از یک مدل نامتوازن پانل و با تخمین تابع هزینه پیشنهاد شده توسط وی و هانسن (2003)، اندازه بهینه هواپیما، صرفه‌های مقیاس و صرفه‌های طول مسیر در سطح میانگین نمونه مورد استفاده، بررسی شده است. نتایج این مقاله نشان می‌دهد که صرفه‌های اندازه هواپیما در مسیرهای مورد مطالعه وجود دارد. یافته‌های این تحقیق تایید می‌کنند که برای هر طول مسیر خاص یک اندازه بهینه هواپیما وجود دارد بطوریکه این اندازه در مسیرهای کوتاه‌تر کوچکتر از انداره حداقل کننده هزینه هواپیما در مسیرهای بلندتر است که با افزایش طول مسیر افزایش می یابد. این نتایج همچنین نشان می‌دهد که برای مسیرهای کوتاه‌تر اندازه بهینه هواپیما بزرگتر از متوسط اندازه مشاهده شده هواپیما است در حالیکه برای مسیرهای طولانی‌تر این شاخص کوچکتر از اندازه مشساهده شده است. همچنین مشاهده شد زمانیکه هزینه خلبان به صورت درونزا در ارتباط با اندازه هواپیما تعریف می شود به سبب امکان همخطی با اندازه هواپیما خواص مقیاس تابع هزینه تغییر قابل توجهی نمی یابد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازیfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهشنامه حمل و نقلfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Transportation Researchen_US
dc.subjectایران‌ایرfa_IR
dc.subjectاندازه بهیهنه هواپیماfa_IR
dc.subjectهزینه عملیاتیfa_IR
dc.subjectتابع ترانسلوگfa_IR
dc.subjectصرفه‌های مقیاس و طول مسافتfa_IR
dc.titleتخمین اندازه بهینه هواپیما و صرفه‌های مقیاس و طول مسافت در مسیرهای داخلی شرکت هواپیمایی ایران ایرfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentالزهرا، علوم اجتماعی و اقتصادfa_IR
dc.contributor.departmentالزهرا، علوم اجتماعی و اقتصادfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue3


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد