نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorطاری بخش, میلادfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T18:48:14Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T18:48:14Z
dc.date.available1399-07-08T18:48:14Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T18:48:14Z
dc.date.issued2012-07-22en_US
dc.date.issued1391-05-01fa_IR
dc.date.submitted2012-07-22en_US
dc.date.submitted1391-05-01fa_IR
dc.identifier.citationطاری بخش, میلاد. (1391). بررسی تأثیر دانه بندی و ایجاد بافت درشت به روش شیارزدن بر مقاومت لغزندگی روسازی های بتنی راه. پژوهشنامه حمل و نقل, 9(2)fa_IR
dc.identifier.issn1735-3459
dc.identifier.issn2008-3351
dc.identifier.urihttp://www.trijournal.ir/article_11478.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/52401
dc.description.abstractایجاد مقاومت لغزندگی کافی یکی از الزامات مهم و اجتناب ناپذیر در ساخت روسازی های بتنی است. انتخاب روش پرداخت سطح رویه، فاکتوری است که اثرات عمده ای بر خصوصیات اصطکاکی سطح دارد. با این حال، هنوز دستورالعمل جامعی برای شناسایی و انتخاب روش ایجاد بافت روسازی های بتنی که مجموعه عوامل فنی، اقتصادی، زیست محیطی و ایمنی راه را در بر گیرد، وجود ندارد. هدف از این پژوهش آزمایشگاهی، تعیین رابطه بین مشخصات بافت درشت ایجاد شده و مقاومت لغزندگی روسازی های بتنی می باشد. برای این منظور با درنظر گرفتن سه تیپ دانه بندی مختلف براساس تفاوت در بزرگترین سایز اسمی سنگدانه های آنها، به ارائه سه طرح اختلاط مناسب اقدام شد. پس از پذیرش این سه تیپ مخلوط، جهت ساخت نمونه های مربوط به آزمایشات آونگ انگلیسی و پخش ماسه، روش شیارزدن(در وضعیت بتن پلاستیک) بکار گرفته شد تا میزان تأثیر این روش بر خصوصیات بافت ریز و بافت درشت رویه های بتنی، ارزیابی گردد. شیارها در سه پهنا و چهار فاصله مختلف، بر روی سطح ایجاد شدند و نمونه ها در سه امتداد طولی و عرضی و مورب، تحت آزمایش آونگ انگلیسی قرار گرفتند. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که ایجاد بافت بر روی سطح بتن، مقاومت لغزندگی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. همچنین با افزایش پهنا و کاهش فواصل شیارها، اصطکاک بیشتری تولید می گردد و هرگاه بافت ایجاد شده در امتداد عمود بر جریان ترافیک باشد، بالاترین میزان اصطکاک را دارا می باشد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازیfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهشنامه حمل و نقلfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Transportation Researchen_US
dc.subjectمقاومت لغزندگیfa_IR
dc.subjectروسازی بتنیfa_IR
dc.subjectشیارزدنfa_IR
dc.subjectبافت ریزfa_IR
dc.subjectبافت درشتfa_IR
dc.subjectآونگ انگلیسیfa_IR
dc.subjectپخش ماسهfa_IR
dc.titleبررسی تأثیر دانه بندی و ایجاد بافت درشت به روش شیارزدن بر مقاومت لغزندگی روسازی های بتنی راهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، عمرانfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue2


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد