نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorیزدانی, محمودfa_IR
dc.contributor.authorآزاد, علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T18:47:56Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T18:47:56Z
dc.date.available1399-07-08T18:47:56Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T18:47:56Z
dc.date.issued2007-07-23en_US
dc.date.issued1386-05-01fa_IR
dc.date.submitted2007-07-23en_US
dc.date.submitted1386-05-01fa_IR
dc.identifier.citationیزدانی, محمود, آزاد, علی. (1386). بازنگری روش مونونوبه - اوکابه و ارایه راهکاری مکمل در طراحی لرزه ای دیوارهای حایل. پژوهشنامه حمل و نقل, 4(2)fa_IR
dc.identifier.issn1735-3459
dc.identifier.issn2008-3351
dc.identifier.urihttp://www.trijournal.ir/article_11380.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/52313
dc.description.abstractاز آنجا که دیوارهای حایل به عنوان بخشی از ساختار حمل و نقل جاده ای در بسیاری از موارد سهم قابل توجهی را در هزینه تمام شده راهها و همچنین ایمنی جاده ها در شرایط زلزله خیز کشور بر عهده دارند، تخمین دقیق تر نیروهای فشار جانبی خاک بر دیوارهای حایل در حالت زلزله و در نتیجه ارایه یک طرح ایمن و در عین حال اقتصادی بسیار با اهمیت است. در این ارتباط روش مونونوبه- اوکابه در تخمین نیروهای فشار جانبی خاک در حالت زلزله با وجود قدمت زیاد همچنان جزء متداول ترین روشهاست که توسط مهندسین سازه و ژئوتکنیک در طراحی دیوارهای حایل مورد استفاده قرار می گیرد. این روش که با ارایه یک حل بسته ریاضی روابطی را برای محاسبه نیروهای فشاری فعال و منفعل وارده بر دیوار در حالت لرزه ای در اختیار می گذارد، مبتنی بر فرضیاتی است که علیرغم ساده سازی مسئله در برخی موارد مشکلات محاسباتی را برای کاربران ایجاد کرده و یا منجر به عدم تخمین درست نیروها و در نتیجه غیراقتصادی و یا غیر ایمن شدن طرح دیوار می شوند. از مهم ترین محدودیتهای این روش می توان به هندسه ساده نیمرخ زمین در پشت دیوار، ناتوانایی در وارد کردن نقش پارامتر چسبندگی خاک و همچنین در نظر نگرفتن سطح آب زیرزمینی اشاره کرد. در این تحقیق سعی شده است با رجوع به تئوری اصلی کولمب در محاسبه فشار جانبی خاک بر دیوارهای حایل و بر مبنای روش محاسبات تکراری گوه های لغزشی، کلیه محدودیتهای بالا در روش مونونوبه- اوکابه رفع شود.fa_IR
dc.format.extent670
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازیfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهشنامه حمل و نقلfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Transportation Researchen_US
dc.subjectدیوارهای حایلfa_IR
dc.subjectروش مونونوبه - اوکابهfa_IR
dc.subjectروش مونونوبهfa_IR
dc.subjectاوکابهfa_IR
dc.subjectتعادل حدیfa_IR
dc.subjectفشار جانبی خاکfa_IR
dc.titleبازنگری روش مونونوبه - اوکابه و ارایه راهکاری مکمل در طراحی لرزه ای دیوارهای حایلfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد، شرکت مهندسین مشاور سازه، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue2


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد