نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجعفری, عزیزالهfa_IR
dc.contributor.authorصادقی سروستانی, آیلینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T18:47:44Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T18:47:44Z
dc.date.available1399-07-08T18:47:44Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T18:47:44Z
dc.date.issued2017-06-22en_US
dc.date.issued1396-04-01fa_IR
dc.date.submitted2017-10-15en_US
dc.date.submitted1396-07-23fa_IR
dc.identifier.citationجعفری, عزیزاله, صادقی سروستانی, آیلین. (1396). حل مسئله‌ی مکانیابی- مسیریابی با تحویل چندبخشی تقاضای مشتریان با استفاده از الگوریتم آنیل شبیه‌سازی شده. پژوهشنامه حمل و نقل, 14(2), 307-320.fa_IR
dc.identifier.issn1735-3459
dc.identifier.issn2008-3351
dc.identifier.urihttp://www.trijournal.ir/article_50990.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/52237
dc.description.abstractاز چالش انگیزترین مسائل موجود در مدیریت زنجیره‌ی تأمین (SCM)  مسئله‌ی مکانیابی تسهیلات (FLP) و مسیریابی وسیله نقلیه  (VRP) می‌باشد که بررسی مجزای این دو مسئله، افزایش هزینه‌ها و مدت زمان برنامه‌ریزی را نتیجه می‌دهد. لذا مسئله مکانیابی_مسیریابی  (LRP) با در نظر گرفتن همزمان FLP و VRP در SCM مطرح می‌شود. مدیر شرکت‌ها همواره با این مسئله مواجه هستند که تأمین تقاضای هر مشتری تنها توسط یک وسیله نقلیه سود بیشتری را نتیجه می‌دهد یا تحویل تقاضای آنان در چند بخش منجر به افزایش سود می‌شود. برای پاسخ به این مسئله نیاز است که هزینه-های بدست آمده از حل LRP و مسئله‌ی مکانیابی_مسیریابی با در نظر گرفتن فرض تحویل چند بخشی تقاضای مشتریان    (SDLRP)مقایسه شود. لذا این مقاله به معرفی مدل SDLRP می‌پردازد، که تا به حال در مقاله‌ای دیده نشده است. با توجه به NP-Hard بودن این مسئله، مدل ریاضی پیشنهادی توسط نرم افزار CPLEX10.1 برای نمونه مسائل در اندازه‌های کوچک اجرا و دو الگوریتم جستجوی ممنوع  (TS) و آنیل شبیه‌سازی شده  (SA) برای ابعاد بزرگ مسئله ارائه می‌شود. پس از تولید مثال‌های آزمایشی جدید نتایج عددی حاصل از حل مدل توسط نرم افزار CPLEX10.1 و الگوریتم-های پیشنهادی تحلیل شده است. نتایج گویای کارایی دو الگوریتم TS و SA و برتری الگوریتم SA نسبت به الگوریتم TS می‌باشد، به این معنا که در اغلب نمونه مسائل، الگوریتم SA در زمان کوتاه‌تر جواب‌های بهتری را ارائه می‌دهد. همچنین نتایج نشان می‌دهند در نظر گرفتن فرض تحویل چندبخشی تقاضای مشتریان منجر به کاهش هزینه‌ی نهایی می‌شود، به ویژه اگر واریانس تقاضای مشتریان کوچک و میانگین آنها بین نصف و سه چهارم ظرفیت وسایل نقلیه باشد.<br />  <br />fa_IR
dc.format.extent933
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازیfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهشنامه حمل و نقلfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Transportation Researchen_US
dc.subjectزنجیره‌ی تأمینfa_IR
dc.subjectمسئله‌ی مکانیابی_مسیریابی با تحویل چند بخشی تقاضاfa_IR
dc.subjectجستجوی ممنوعfa_IR
dc.subjectآنیل شبیه‌سازی شدهfa_IR
dc.titleحل مسئله‌ی مکانیابی- مسیریابی با تحویل چندبخشی تقاضای مشتریان با استفاده از الگوریتم آنیل شبیه‌سازی شدهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه علم و فرهنگ، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.department، دانش آموخته‌ کارشناسی ارشد، دانشکده‌ مهندسی صنایع، دانشگاه علم و فرهنگ، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue2
dc.citation.spage307
dc.citation.epage320


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد