ارزیابی آزمایشگاهی تأثیر سرباره فولاد بر خصوصیات خستگی مخلوطهای آسفالتی گرم
(ندگان)پدیدآور
معافی مدنی, سیدروح الهچوبدار, امینعاملی, علیرضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
ترکهای خستگی یکی از رایج ترین خرابیها در روسازیهای آسفالتی هستند. از این رو عملکرد خستگی مخلوطهای آسفالتی از مهم ترین پارامترهای طرح اختلاط و طرح سازهای روسازیهای آسفالتی به شمار میآید. که توجه نکردن به آن منجر به وجود ترک، شیارشدگی و شکست رویه آسفالتی میشود. در این تحقیق از آزمایش تیر خستگی برای پیشبینی رفتار خستگی مخلوط آسفالتی حاوی سرباره فولادی یا استفاده از آزمایش تیر خستگی با بارگذاری 4 نقطهای در حالت کرنش ثابت در دو سطح کرنش 600 و 800 میکرو استرین با موج نیمه سینوسی و فرکانس 10 هرتز، انجام گردید. در این پروژه سربار جایگزین سنگدانههای درشت دانه، ریزدانه و تمامی سنگدانهها شد. در مقایسهای که انجام شد، مشاهده گردید که مخلوطهای سربارهای عموماً عمر خستگی بیشتری نسبت به مخلوطهای شاهد هستند و مخلوط حاوی ریزدانه سربارهای دارای بیشترین عمر خستگی می باشد.
کلید واژگان
سرباره فولادخستگی
آزمایش خمشی 4 نقطهای
مدول برجهندگی
سختی
انرژی تلف شده
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2020-03-201399-01-01
ناشر
مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازیسازمان پدید آورنده
گروه مهندسی عمران، واحد ملارد، دانشگاه آزاد اسلامی، ملارد، تهران، ایراندانش آموخته کارشناسی ارشد، گروه مهندسی عمران، واحد ملارد، دانشگاه آزاد اسلامی، ملارد، تهران، ایران
گروه مهندسی عمران، واحد ملارد، دانشگاه آزاد اسلامی، ملارد، تهران، ایران
شاپا
1735-34592008-3351




