نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرحمتی, نسرینfa_IR
dc.contributor.authorایرجی راد, ارسلانfa_IR
dc.contributor.authorمنسوب بصیری, محمودfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T16:46:07Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T16:46:07Z
dc.date.available1399-07-08T16:46:07Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T16:46:07Z
dc.date.issued2019-08-23en_US
dc.date.issued1398-06-01fa_IR
dc.date.submitted2018-12-23en_US
dc.date.submitted1397-10-02fa_IR
dc.identifier.citationرحمتی, نسرین, ایرجی راد, ارسلان, منسوب بصیری, محمود. (1398). اثربخشی آموزش‌های کسب و کار کشاورزی در کارآفرینی زنان روستایی. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی, 11(49), 3-16. doi: 10.22092/jaear.2019.124633.1582fa_IR
dc.identifier.issn2717-1205
dc.identifier.issn2717-1213
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22092/jaear.2019.124633.1582
dc.identifier.urihttps://itvhe.areeo.ac.ir/article_121100.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/5213
dc.description.abstractاز آنجاکه زنان روستایی به واسطه محدودیت‌های موجود از فرصت‌های کمتری در رشد و توسعه کارآفرینی برخوردار هستند، این تحقیق به بررسی اثربخشی برنامه‌های آموزش کشاورزی زنان روستایی سال‌های 96-95 در ایجاد کارآفرینی در بین زنان روستایی پرداخته است. این تحقیق از لحاظ هدف، کاربردی، از لحاظ روش جمع‌آوری اطلاعات میدانی و از لحاظ کنترل متغیرها شبه آزمایشی با استفاده از ابزار پرسش‌نامه می‌باشد. جامعه آماری 970 تن از زنان روستایی عضو تعاونی زنان روستایی ساکن استان البرز است که سابقه شرکت در دوره‌های آموزشی و ترویجی مرتبط با اشتغال و کسب و کار کشاورزی را داشتند. با استفاده از فرمول کوکران 135 تن از آنان تعیین و برای افزایش دقت داده‌ها 140 تن، به روش نمونه‌گیری سهمیه‌ای جمع‌آوری شد. به منظور ایجاد امکان مقایسه یک گروه 140 تن از زنان روستایی بدون سابقه شرکت در دوره‌های آموزشی نیز استفاده گردید. روایی ابزار تحقیق با استفاده از نظر متخصصین و پایایی با استفاده از ضریب تتای ترتیبی (91/0 - 79/0 = <strong>θ</strong>) مورد تایید قرار گرفت. نتایج آزمون فراسنجه‌ای من ویتنی حاکی از تفاوت معنی‌دار آماری از لحاظ ویژگی‌های کارآفرینانگی بین دو گروه آزمایش و کنترل بود. هم‌چنین افرادی که در دوره‌های کارآفرینانگی شرکت کرده بودند در دو مؤلفه موفقیت‌طلبی و تحمل ابهام نسبت به گروه کنترل نمره بالاتری کسب نمودند. تحلیل رگرسیون ترتیبی نیز نشان داد که 6 متغیر نگرش به کار، سن، وضعیت اقتصادی، میزان درآمد، شرکت در دوره‌ها و رفتار اطلاع یابی در مجموع 33 درصد از احتمال تغییر سطح متغیر وابسته ویژگی‌های کارآفرینانگی را تبیین می‌کنند (33/0=R2).fa_IR
dc.format.extent857
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherموسسه آموزش و ترویج کشاورزیfa_IR
dc.publisherAgricultural Research,Education and Extension Organizationen_US
dc.relation.ispartofپژوهش مدیریت آموزش کشاورزیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Agricultural Education Administration Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22092/jaear.2019.124633.1582
dc.subjectزنان روستاییfa_IR
dc.subjectاثربخشی آموزشیfa_IR
dc.subjectآموزش کسب و کارfa_IR
dc.subjectکارآفرینیfa_IR
dc.titleاثربخشی آموزش‌های کسب و کار کشاورزی در کارآفرینی زنان روستاییfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت و بهسازی منابع انسانی، موسسه آموزش عالی غیردولتی-غیرانتفاعی سمنگان، آمل، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره)، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، کرج، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار مؤسسه آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سمنگان، آمل، ایران.fa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue49
dc.citation.spage3
dc.citation.epage16


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد