• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه حمل و نقل
    • دوره 15, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه حمل و نقل
    • دوره 15, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    کنترل فازی طول و مکان پنجره آینده نگری در رویکرد کنترل آینده نگر برای کاهش مصرف سوخت در حمل و نقل ریلی

    (ندگان)پدیدآور
    سعادت, محمداصفهانیان, محسنبهبهانی, سعید
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    855.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    کنترل آینده‌نگر رویکردی جدید در جهت کاهش مصرف‌سوخت در صنعت حمل و نقل جاده‌ای و ریلی می‌باشد. در این رویکرد با در نظر گرفتن شیب مسیر پیش‌رو، تغییرات سرعت توسط یک کنترل‌کننده فازی تصمیم‌گیری می‌شود به نحوی که اگر در مسیر پیش‌رو یک سربالایی باشد، قبل از رسیدن به آن به گونه‌ای سرعت افزایش می‌یابد که خودرو به راحتی از آن عبور کند و مصرف‌سوخت نیز کاهش یابد. در ساختار این الگوریتم قسمتی از مسیر پیش‌رو به عنوان پنجره آینده‌نگری لحاظ می‌شود که میانگین شیب نقاط داخل آن بیانگر شیب مسیر پیش رو می‌باشد. طول پنجره آینده‌نگری و فاصله آن از مکان لحظه‌ای خودرو، دو پارامتر اصلی الگوریتم آینده‌نگر محسوب می‌شوند که روی عملکرد آن تاثیرگذارند. در این مقاله طول و مکان پنجره آینده‌نگری بر خلاف پژوهش‌های قبل که این دو پارامتر را طی کل مسیر حرکت ثابت در نظر می‌گرفتند، به طور دینامیکی و با توجه به سرعت خودرو و واریانس شیب نقاط داخل پنجره توسط یک کنترل‌کننده فازی تغییر می‌کنند. نتایج حاصل از شبیه‌سازی حرکت قطار با استفاده از رویکرد پیشنهادی بیانگر عملکرد بهتر الگوریتم و افزایش صرفه جویی سوخت می‌باشد.  
    کلید واژگان
    کاهش مصرف سوخت
    کنترل آینده‌نگر
    پنجره آینده‌نگری
    کنترل فازی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2018-12-22
    1397-10-01
    ناشر
    مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی
    سازمان پدید آورنده
    استادیار، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد نجف آباد، نجف آباد‌، ایران
    دانشیار، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی اصفهان، اصفهان، ایران
    استادیار دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی اصفهان، اصفهان، ایران

    شاپا
    1735-3459
    2008-3351
    URI
    http://www.trijournal.ir/article_85566.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/52095

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب