• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه حمل و نقل
    • دوره 15, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه حمل و نقل
    • دوره 15, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تاثیر عملکرد دفتر کنترل کیفیت "QC" در ارتقا فنی و کیفی پروژه‌های راه استان یزد

    (ندگان)پدیدآور
    صادقیان, محسنرستگاری, محمدبقال نژاد, عبدالصادقحسینی عقدا, سید ابوذر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    322.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    عملکرد یک روسازی فقط تابعی از روش طراحی آن نیست، بلکه موفقیت هر پروژه بستگی به مراحل ساخت، نظارت نظام‌مند و موثر، کنترل فنی و کیفی دوره ساخت، نگهداری و ترمیم‌‍‌های به موقع بعدی آن دارد. لذا استقرار یک سیستم و نظام کنترل کیفیت در سازمان‌های پروژه محور که پیشتر یک انتخاب به شمار می‌رفت، امروزه به یک اعتقاد و الزام مبدل شده است. دفتر مدیریت کیفیت پروژه‌ها نیز، هم اکنون به عنوان یک راه حل سازمانی برای مدیریت مؤثرتر پروژه‌ها در سازمان‌های پروژه محور در جهان مورد پذیرش و اقبال روز افزونی قرار گرفته است و هم اکنون به طور میانگین 87 درصد سازمان‌ها در جهان دارای دفتر مدیریت پروژه هستند که متولی اصلی کیفیت در سازمان هستند. ضرورت و اهمیت کیفیت در پروژه‌ها، نیاز به در دست داشتن اطلاعات صحیح و به موقع، تحلیل شرایط بحرانی حین اجرا، بررسی و تحلیل نتایج آزمایشگاهی و ارائه تذکر­های به موقع و رفع مشکلات مورد تشخیص توسط کمیته های فنی و متخصص دارد.  لذا در این مقاله به بررسی تاثیر عملکرد اجرایی دفتر کنترل کیفیت پروژه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد پرداخته و شمایی کلی از استقرار و نحوه تحلیل اطلاعات پروژه‌ها را نمایش می‌دهد. استقرار دفتر QC در این اداره کل با حسن توجه و اعتماد سازمانی کلیه مدیران، بر دو اصل کنترل کیفیت و کنترل فنی پروژه‌ها با هدف سودآوری سازمان و بهینه‌سازی و بازگشت سرمایه‌های ملی از طریق کنترل و تضمین کیفیت پروژه‌ها انجام گرفته است که در این مقاله مزایا و فواید ناشی از ایجاد این واحد سازمانی بررسی می‌گردد.
    کلید واژگان
    کنترل کیفیت
    استقرار نظام کیفیت
    دفتر QC استان یزد
    بهره‌وری عملکردی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2018-09-23
    1397-07-01
    ناشر
    مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی
    سازمان پدید آورنده
    دانش‌آموخته کارشناسی ارشد، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران، ایران
    دانش‌آموخته کارشناسی ارشد، دانشکده هنر و معماری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرکزی، تهران، ایران
    دانش‌آموخته دکتری، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران، ایران
    دانش‌آموخته‌ی کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه یزد، یزد، ایران

    شاپا
    1735-3459
    2008-3351
    URI
    http://www.trijournal.ir/article_80117.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/52071

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب