• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه حمل و نقل
    • دوره 15, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه حمل و نقل
    • دوره 15, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزیابی خصوصیات ﻣﺼﺎﻟﺢ زاﺋﺪ و ﺑﺎزﯾﺎﻓﺘﯽ در ﻣﺨﻠﻮط‌ﻫﺎی آﺳﻔﺎﻟﺘﯽ

    (ندگان)پدیدآور
    دارپرنیان, پیمان
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    481.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه یکی از معیارهای مهم  در پروژه ها، سازگاری با محیط زیست و اقتصادی بودن آن می باشد. کیفیت مواد و ﻣﺼﺎﻟﺢ ﻣﺼﺮﻓﯽ در روﺳﺎزی راه اﻫﻤﯿﺖ ﺑﺴﯿﺎر زﯾﺎدی در ﻃﺮاﺣﯽ آن و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻣﺸﺨﺼﺎت ﻋﻤﻠﮑﺮدی راهﻫﺎ دارﻧﺪ. در ﻣﻮاردی ﮐﻪ ﻣﺼﺎﻟﺢ ﻣﻮردﻧﻈﺮ در دﺳﺘﺮس ﻧﯿﺴﺖ ﯾﺎ از ﻣﺤﻞ ﮐﺎرﮔﺎه ﺑﺴﯿﺎر دور ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ اﻣﮑﺎن ﺳﻨﺠﯽ اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﺼﺎﻟﺢ در دﺳﺘﺮس ﺿﺮوری ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﯽرﺳﺪ. اﯾﻦ اﻣﺮ ﻣﻮﺟﺐ ﮐﺎﻫﺶ ﻫﺰﯾﻨﻪﻫﺎی ﺣﻤﻞ و ﻧﻘﻞ و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﻮاد و ﻣﺼﺎﻟﺤﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ در ﺑﺮﺧﯽ ﻣﻮارد زاﺋﺪ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﯽرﺳﻨﺪ. اگر بتوان با حفظ کیفیت یا بهبود آن، به جای مواد طبیعی از مواد بازیافتی استفاده نمود گامی در جهت بهبود محیط زیست و اقتصادی کردن خواهد بود. در این تحقیق از درصدهای مختلف نخاله های ساختمانی و خرده بتن بازیافتی در مخلوط های آسفالتی استفاده شده است. آزمایش های  نسبت مقاومت کششی غیر مستقیم، مدول برجهندگی و شیار شدگی بر روی نمونه­های حاوی درصدهای مختلف نخاله­های ساختمانی و خرده بتن بازیافتی در مخلوط های آسفالتی بر روی نمونه ها  انجام شد. نتایج استفاده از درصدهای مختلف نخاله های ساختمانی در مخلوط های آسفالتی نشان می­دهد که نسبت مقاومت کششی غیر مستقیم نسبت به نمونه کنترلی کاهش و مدول برجهندگی و شیارشدگی آن افزایش می­یابد. بیشترین مقدار مدول برجهندگی و شیارشدگی  مخلوط آسفالتی حاوی 20 درصد نخاله ساختمانی می­باشد.نتایج استفاده از درصدهای مختلف نخاله­های ساختمانی در مخلوط­های آسفالتی نشان می­دهد که نسبت مقاومت کششی غیر مستقیم و مقاومت در برابر شیارشدگی نسبت به نمونه کنترلی بهبود و مدول برجهندگی آن کاهش می­یابد. بیشترین نسبت مقاومت کششی غیر مستقیم و مقاومت در برابر شیارشدگی به ترتیب در مخلوط آسفالتی حاوی 50% و 75% خرده بتن بازیافتی می­باشد.
    کلید واژگان
    نخاله های ساختمانی
    خرده بتن بازیافتی
    مقاومت کششی غیر مستقیم
    مدول برجهندگی
    شیارشدگی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2018-06-22
    1397-04-01
    ناشر
    مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی
    سازمان پدید آورنده
    دانش آموخته کارشناسی ارشد، دپارتمان مهندسی عمران، دانشکده شهید یزدان پناه، دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کردستان، ایران

    شاپا
    1735-3459
    2008-3351
    URI
    http://www.trijournal.ir/article_68516.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/52049

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب