• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه حمل و نقل
    • دوره 15, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه حمل و نقل
    • دوره 15, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    پهنه‌بندی تعیین قیر مناسب براساس شاخص عملکردی در ایران

    (ندگان)پدیدآور
    روح الامینی, حامدقبادی پور, بهروزسلیمانی کرمانی, محمد‌رضاوامق, مصطفی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    477.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    سیستم رایج نام گذاری قیر در ایران براساس درجه نفوذ قیر است در حالی که برخلاف این دسته بندی قیر، مشخصات قیر به روش روسازی ممتاز به طور نظری و مستقیم براساس عملکردی بنا شده است و امروزه به عنوان یک سیستم رایج در اکثر کشورهای توسعه یافته مورد استفاده قرار گرفته است. در این تحقیق سعی شده با استفاده از اطلاعات به دست آمده از 96 ایستگاه هواشناسی کشور که داده­های 20 سال اخیر را جمع­آوری کرده­اند،  یک بررسی از وضعیت قیرهای مورد نیاز در کشور به روش روسازی ممتاز صورت پذیرد. بدین منظور دمای حداقل در سطح روسازی  و دمای حداکثر در عمق 20 میلی متر روسازی با ضریب اطمینان 98%  محاسبه گردید. با استفاده از این دو پارامتر PGXXYY   برای هر ایستگاه تعیین  و پهنه بندی جغرافیائی در کل با استفاده از این دو پارامتر، شاخص PGXXYY   برای هر یک از ایستگاه­های یاد شده تعیین و نقشه پهنه­بندی جغرافیائی نظیر آن در کل کشور را  با استفاده از  نرم افزار GISتهیه  شد. در انتها در هر نقطه از راه­های اصلی کشور این شاخص مشخص گردید. نتایج  حاکی از آن است که قیرهای تولیدی کشور (به لحاظ شرایط آب و هوائی)در حدود 90 درصد از کل نتایج ایستگاه­های بدست آمده را پوشش می دهند که برای 10 درصد باقی مانده،  قیر پلیمری می تواند جایگزین مناسبی باشد.    
    کلید واژگان
    قیر
    شاخص عملکردی(PG)­
    آزمایشات شارپ
    پهنه بندی جغرافیایی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2018-06-22
    1397-04-01
    ناشر
    مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
    دانشجوی دکتری، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
    استادیار، پژوهشکده حمل و نقل، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، تهران، ایران
    دانشجوی دکتری، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران

    شاپا
    1735-3459
    2008-3351
    URI
    http://www.trijournal.ir/article_68481.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/52034

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب