نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاحدی, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorصلاحی مقدم, آرسامfa_IR
dc.contributor.authorغلامین, پیمانfa_IR
dc.contributor.authorنصرالهی, مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T18:47:00Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T18:47:00Z
dc.date.available1399-07-08T18:47:00Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T18:47:00Z
dc.date.issued2017-11-22en_US
dc.date.issued1396-09-01fa_IR
dc.date.submitted2017-12-04en_US
dc.date.submitted1396-09-13fa_IR
dc.identifier.citationاحدی, محمدرضا, صلاحی مقدم, آرسام, غلامین, پیمان, نصرالهی, مهدی. (1396). مدل‌سازی تأخیر وسایل‌نقلیه در مناطق عملیاتی با استفاده از شبیه‌سازی نرم‌افزاری در راه‌های دوخطه آزادراهی. پژوهشنامه حمل و نقل, 14(3), 1-8.fa_IR
dc.identifier.issn1735-3459
dc.identifier.issn2008-3351
dc.identifier.urihttp://www.trijournal.ir/article_53706.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/51981
dc.description.abstract<em>تأخیر ناشی از منطقه عملیاتی یکی از مهم‌ترین مباحث در فعالیت‌های نگهداری و بهسازی در آزادراه‌ها می‌باشد این مدت زمان تلف‌شده علاوه بر این که باعث افزایش هزینه کاربران راه می‌شود نارضایتی عمومی را نیز در پی دارد. تأخیر ناشی از منطقه عملیاتی عمدتاً به دلیل ایجاد صف و کاهش سرعت در این ناحیه رخ می‌دهد. برای ارائه مدل تأخیر مناسب، ابتدا با استفاده از نرم‌افزار </em><em>Aimsun</em><em>به شبیه‌سازی میکروسکوپی منطقه عملیاتی پرداخته شد و میزان تأخیر حاصل از انسداد مسیر در حالات مختلف حجم ورودی به ناحیه و طول منطقه عملیاتی تعیین گردید. بر اساس نتایج حاصل میزان ظرفیت در داخل منطقه عملیاتی برابر با 1700 وسیله نقلیه بر ساعت تعیین شد همچنین مشخص شد، پارامتر حجم نسبت به طول منطقه عملیاتی تأثیرگذاری بیشتری را در تأخیر منطقه عملیاتی دارا می‌باشد. سپس با استفاده از نرم‌افزار </em><em>SPSS21</em><em>و آزمودن فرم‌های مختلف برازش، مدل غیرخطی چندگانه برای تأخیر منطقه عملیاتی در راه‌های دوخطه آزادراهی مشخص گردید.</em><br /> <strong><em> </em></strong><br /> <strong> </strong><br />fa_IR
dc.format.extent358
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازیfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهشنامه حمل و نقلfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Transportation Researchen_US
dc.subjectمنطقه عملیاتی­fa_IR
dc.subjectزمان تأخیرfa_IR
dc.subjectشبیه‌سازیfa_IR
dc.subjectمیکروسکوپیfa_IR
dc.subjectمدل غیرخطی چندگانهfa_IR
dc.titleمدل‌سازی تأخیر وسایل‌نقلیه در مناطق عملیاتی با استفاده از شبیه‌سازی نرم‌افزاری در راه‌های دوخطه آزادراهیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانش‌آموخته کارشناسی ارشد، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترا، دانشکده علوم ریاضی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد لاهیجان، لاهیجان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانش‌آموخته کارشناسی ارشد، دانشکده عمران، دانشگاه علم‌ و صنعت ایران، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue3
dc.citation.spage1
dc.citation.epage8


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد