• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه حمل و نقل
    • دوره 13, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه حمل و نقل
    • دوره 13, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی ضریب اطمینان روش اشمرتمن در پایداری شیروانی‌های مسلح با ژئو‌تکستایل

    (ندگان)پدیدآور
    غیاثیان, حسینرجبیان, احمدجعفری, سپیده
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    995.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    شیروانی‌های خاکی از جمله سازه‌هایی هستند که در موارد بسیار از جمله راه‌ها˓ جاده‌ها و ابنیه‌هایی از این قبیل کاربرد فراوانی دارند. این سازه‌ها در بسیاری از موارد مثل مقاومت کم خاک یا نوع بارگذاری بر روی شیب یا مشخصات هندسی آن همچون شیب بسیار تند یا ارتفاع زیاد نیاز به تسلیح دارند تا پایداری مورد نیاز حاصل شود. یکی از روش‌های تحلیل رفتار و ارایه الگوی مناسب طراحی و ساخت برای شیروانی‌ها روش اشمرتمن می‌باشد.  در این روش˓ نحوه تأثیر المان تسلیح در مجاورت سطح لغزش به گونه‌ای در نظر گرفته شده که مؤلفه قائم نیروی مسلح‌کننده باعث افزایش نیروهای قائم بر سطح لغزش و در نتیجه افزایش مقاومت برشی می‌شود. اما اندر کنش خاک و ژئوتکستایل در هنگام حرکت توده (گوه) لغزش و بیرون کشیده شدن مسلح‌کننده می‌تواند باعث کاهش نیروهای مقاوم عمود بر سطح لغزش و در نتیجه ضریب اطمینان شیروانی گردد. به منظور بررسی صحت درستی این مساله تحقیق حاضر با استفاده از نرم‌افزار ABAQUS که مبتنی بر روش المان محدود می‌باشد انجام شده است. به عنوان نتیجه دیده می‌شود که اندرکنش ژئوتکستایل و خاک تأثیر چندانی در کاهش نیروهای مقاوم و ضریب اطمینان حاصل از آن ندارد.      
    کلید واژگان
    شیروانی خاکی
    تسلیح
    روش اشمرتمن
    سطح لغزش
    المان محدود

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2016-07-22
    1395-05-01
    ناشر
    مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم وصنعت ایران˓ تهران، ایران
    استادیار، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علوم و تحقیقات فارس، شیراز، ایران
    دانش آموخته کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران

    شاپا
    1735-3459
    2008-3351
    URI
    http://www.trijournal.ir/article_48156.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/51966

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب