نقش یادگیری تیمی و عاملهای گروهی مؤثر بر آموزش شایسته محور از دیدگاه اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری
(ندگان)پدیدآور
ایرجی راد, ارسلانخوش کام, فاطمهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این تحقیق بررسی تاثیر شاخصهای اندازه تیم، هویتیابی از تیم و وابستگی متقابل به کار بر آموزش مبتنی بر شایستگی با توجه به نقش میانجی یادگیری تیمی است. جامعه آماری پژوهش 152 تن ازاعضای هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در سال تحصیلی 96- 1395 بوده اند که تعداد 110 تن از آنان از طریق جدول مورگان و فرمول کوکران به روش نمونهگیری تصادفی به عنوان نمونه پژوهش انتخاب و پرسشنامههای مربوطه را تکمیل نمودهاند. روایی صوری پرسشنامه به تایید خبرگان رسید و به وسیله تحلیل عاملی و برازش مدل، روایی سازه و پایایی ترکیبی آن نیز تایید شد. تجزیه و تحلیل دادههای گردآوری شده نیز به روش مدلسازی معادلات ساختاری به وسیله نرمافزار AMOS23 انجام شده است. بر اساس یافتههای پژوهش و مقادیر مربوط به ضریب مسیرها در مدل نهایی تحقیق و به صورت مستقیم، شاخصهای اندازه تیم 28/0- ، شناسایی تیم 33/0 و وابستگی به کار 32/0، بر آموزش مبتنی بر شایستگی تاثیر دارند. همچنین نتیجه تاثیر متغیر میانجی یادگیری تیمی بر روابط فوق نیز مؤید معنیدار بودن اثر غیرمستقیم متغیرهای اندازه تیم، شناسایی تیم و وابستگی به کار بر اجرای آموزش مبتنی بر شایستگی است؛ اگرچه که در هر سه مورد با توجه به معنادار باقی ماندن روابط مستقیم، میتوان گفت که متغیر یادگیری تیمی، اثر میانجیگر جزئی بر روابط مذکور دارد.
کلید واژگان
آموزش مبتنی بر شایستگییادگیری تیمی
اندازه تیم
هویتیابی با تیم
وابستگی متقابل به کار
شماره نشریه
46تاریخ نشر
2018-11-221397-09-01
ناشر
موسسه آموزش و ترویج کشاورزیAgricultural Research,Education and Extension Organization
سازمان پدید آورنده
استادیار مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره)، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، کرج، ایراندانش آموخته کارشناسی ارشد رشته مدیریت و بهسازی منابع انسانی، مؤسسه آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سمنگان، آمل، ایران
شاپا
2717-12052717-1213




