نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحسنی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorشهودی, مریمfa_IR
dc.contributor.authorسامری, مریمfa_IR
dc.contributor.authorشهودی, سپیدهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T16:45:43Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T16:45:43Z
dc.date.available1399-07-08T16:45:43Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T16:45:43Z
dc.date.issued2015-01-21en_US
dc.date.issued1393-11-01fa_IR
dc.date.submitted2015-06-20en_US
dc.date.submitted1394-03-30fa_IR
dc.identifier.citationحسنی, محمد, شهودی, مریم, سامری, مریم, شهودی, سپیده. (1393). موقعیت و مطلوبیت آموزش مهارت‌های کشاورزی سازمان فنی و حرفه ای استان آذربایجان غربی از دیدگاه کارفرمایان، مربیان و کارآموزان. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی, 6(31), 81-93. doi: 10.22092/jaear.2015.101385fa_IR
dc.identifier.issn2717-1205
dc.identifier.issn2717-1213
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22092/jaear.2015.101385
dc.identifier.urihttps://itvhe.areeo.ac.ir/article_101385.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/5073
dc.description.abstractاین پژوهش با هدف ارزیابی آموزش­های مهارتی کشاورزی سازمان فنی و حرفه­ای استان آذربایجان غربی متناسب با وضعیت­ها و قابلیت‌های نسبی هر شهرستان انجام شد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف، کاربردی؛ روش پژوهش تحلیلی بود. جامعه آماری همه کارفرمایان (95 نفر)، مربیان (40 نفر)، و کارآموزان (400 نفر)، سازمان فنی و حرفه­ای استان آذربایجان غربی در بخش کشاورزی بودند. که با استفاده از روش نمونه­گیری تصادفی طبقه­ای متناسب از بین آنان 77 نفر از کارفرمایان، 37 نفر از مربیان و 190 نفر از کارآموزان به عنوان نمونه آماری گزینش شدند. ابزار پژوهش سه پرسشنامه محقق­ساخته بود که روایی آن‌ها بررسی و تأیید شد. همچنین یک سؤال بازپاسخ نیز در هر یک از پرسشنامه‌ها جهت شناسایی و اولویت‌بندی نیازهای آموزشی اختصاص گنجانده شده بود. پردازش داده­ها با استفاده از نرم‌افزار SPSS انجام شد و از آزمون یومن-ویتنی استفاده شد. برای شناسایی نیازهای آموزشی جدید سازمان فنی و حرفه­ای با استفاده از نظرسنجی از کارفرمایان، مربیان و کارآموزان از روش تحلیل محتوا استفاده شد. یافته­ها گویای آن بودند که: از دیدگاه کارفرمایان، بین موقعیت و مطلوبیت عملکرد کارآموزان، شکاف منفی و معناداری وجود داشت؛ از دیدگاه مربیان، بین موقعیت و مطلوبیت دوره‌های آموشی، شکاف منفی و معناداری وجود داشت؛ هم‌چنین بین موقعیت و مطلوبیت دوره‌های آموزشی از دیدگاه کارآموزان نیز، شکاف منفی و معناداری وجود داشت. در نهایت نیز، بر پایه نظر کارفرمایان، مربیان و کارآموزان و با توجه به ظرفیت­های هر شهرستان، نیازهای جدید چندی شناسایی و اولویت­بندی شدند.fa_IR
dc.format.extent280
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherموسسه آموزش و ترویج کشاورزیfa_IR
dc.publisherAgricultural Research,Education and Extension Organizationen_US
dc.relation.ispartofپژوهش مدیریت آموزش کشاورزیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Agricultural Education Administration Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22092/jaear.2015.101385
dc.titleموقعیت و مطلوبیت آموزش مهارت‌های کشاورزی سازمان فنی و حرفه ای استان آذربایجان غربی از دیدگاه کارفرمایان، مربیان و کارآموزانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه ارومیهfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه ارومیهfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار مدیریت آموزشی- گروه علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیهfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد توسعه اقتصادی و برنامه ریزی دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue31
dc.citation.spage81
dc.citation.epage93


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد