| dc.contributor.author | حسنی, محمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | شهودی, مریم | fa_IR |
| dc.contributor.author | سامری, مریم | fa_IR |
| dc.contributor.author | شهودی, سپیده | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T16:45:43Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T16:45:43Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T16:45:43Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T16:45:43Z | |
| dc.date.issued | 2015-01-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1393-11-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-06-20 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-03-30 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | حسنی, محمد, شهودی, مریم, سامری, مریم, شهودی, سپیده. (1393). موقعیت و مطلوبیت آموزش مهارتهای کشاورزی سازمان فنی و حرفه ای استان آذربایجان غربی از دیدگاه کارفرمایان، مربیان و کارآموزان. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی, 6(31), 81-93. doi: 10.22092/jaear.2015.101385 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2717-1205 | |
| dc.identifier.issn | 2717-1213 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22092/jaear.2015.101385 | |
| dc.identifier.uri | https://itvhe.areeo.ac.ir/article_101385.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/5073 | |
| dc.description.abstract | این پژوهش با هدف ارزیابی آموزشهای مهارتی کشاورزی سازمان فنی و حرفهای استان آذربایجان غربی متناسب با وضعیتها و قابلیتهای نسبی هر شهرستان انجام شد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف، کاربردی؛ روش پژوهش تحلیلی بود. جامعه آماری همه کارفرمایان (95 نفر)، مربیان (40 نفر)، و کارآموزان (400 نفر)، سازمان فنی و حرفهای استان آذربایجان غربی در بخش کشاورزی بودند. که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای متناسب از بین آنان 77 نفر از کارفرمایان، 37 نفر از مربیان و 190 نفر از کارآموزان به عنوان نمونه آماری گزینش شدند. ابزار پژوهش سه پرسشنامه محققساخته بود که روایی آنها بررسی و تأیید شد. همچنین یک سؤال بازپاسخ نیز در هر یک از پرسشنامهها جهت شناسایی و اولویتبندی نیازهای آموزشی اختصاص گنجانده شده بود. پردازش دادهها با استفاده از نرمافزار SPSS انجام شد و از آزمون یومن-ویتنی استفاده شد. برای شناسایی نیازهای آموزشی جدید سازمان فنی و حرفهای با استفاده از نظرسنجی از کارفرمایان، مربیان و کارآموزان از روش تحلیل محتوا استفاده شد. یافتهها گویای آن بودند که: از دیدگاه کارفرمایان، بین موقعیت و مطلوبیت عملکرد کارآموزان، شکاف منفی و معناداری وجود داشت؛ از دیدگاه مربیان، بین موقعیت و مطلوبیت دورههای آموشی، شکاف منفی و معناداری وجود داشت؛ همچنین بین موقعیت و مطلوبیت دورههای آموزشی از دیدگاه کارآموزان نیز، شکاف منفی و معناداری وجود داشت. در نهایت نیز، بر پایه نظر کارفرمایان، مربیان و کارآموزان و با توجه به ظرفیتهای هر شهرستان، نیازهای جدید چندی شناسایی و اولویتبندی شدند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 280 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | موسسه آموزش و ترویج کشاورزی | fa_IR |
| dc.publisher | Agricultural Research,Education and Extension Organization | en_US |
| dc.relation.ispartof | پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Agricultural Education Administration Research | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22092/jaear.2015.101385 | |
| dc.title | موقعیت و مطلوبیت آموزش مهارتهای کشاورزی سازمان فنی و حرفه ای استان آذربایجان غربی از دیدگاه کارفرمایان، مربیان و کارآموزان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه ارومیه | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه ارومیه | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار مدیریت آموزشی- گروه علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی کارشناسی ارشد توسعه اقتصادی و برنامه ریزی دانشگاه علامه طباطبایی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 6 | |
| dc.citation.issue | 31 | |
| dc.citation.spage | 81 | |
| dc.citation.epage | 93 | |