• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی
    • دوره 6, شماره 30
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی
    • دوره 6, شماره 30
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رابطه ی مهارت‌ های ارتباطی با عملکرد آموزشی - پژوهشی اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری

    (ندگان)پدیدآور
    اسکوهی, فاطمهموحدمحمدی, سید حمیدرضوانفر, احمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    296.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    نظام آموزش عالی کشاورزی برای بقای خود، به ارتباطات نیاز دارد و درک و شناخت بهتر از مهارت­های ارتباطات انسانی، موجب ارتقای سازمانی می­شود. این تحقیق از نوع علی- معلولی است و با هدف تعیین رابطه­ی مهارت‌های ارتباطی با عملکرد آموزشی- پژوهشی اعضای هیأت علمی انجام شده است. برای گردآوری داده­ها از پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری این تحقیق، 120تن اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع­طبیعی ساری بود(120N=) که با استفاده از روش نمونه­گیری عمدی ساده، 98 تن از اعضای هیأت علمی برای بررسی گزینش شدند(98n=). ابزار تحقیق از لحاظ روایی محتوایی برابر نظر شماری از اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران در این زمینه تأیید شد و پایایی آن با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ (بین 87/0 - 77/0) تأیید شد. پردازش داده­ها با استفاده از نرم­افزار SPSS نسخه 18 انجام شد. نتایج تحقیق نشان دادندکه میزان ضریب همبستگی بین مهارت­های ارتباطی ( مهارت گوش­دادن مؤثر، مهارت نوشتاری، مهارت ارتباط شفاهی و مهارت کار با همکاران)، با عملکرد آموزشی- پژوهشی نمونه آماری مورد بررسی، (511/0rs=) می­باشد که گویای ارتباط مثبت و معنادار بالا(01/0 P=)، بین مهارت­های ارتباطی اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی مورد بررسی با عملکرد علمی آنان است. بنابراین، مشخص شد که با افزایش مهارت­های ارتباطی اعضای هیأت علمی، عملکرد علمی آنان نیز افزایش می­یابد. در نهایت، به­منظورارتقای عملکرد علمی اعضای هیأت علمی کشاورزی و منابع طبیعی بر مبنای یافته­های به دست آمده از پژوهش، پیشنهادها و راهکارهایی در جهت کمک به سیاستگزاران، مدیران و برنامه­ریزان نظام آموزش عالی کشاورزی ارایه شده است.
    کلید واژگان
    عملکرد آموزشی- پژوهشی
    مهارت‌های ارتباطی
    اعضای هیأت علمی
    آموزش عالی کشاورزی

    شماره نشریه
    30
    تاریخ نشر
    2014-11-22
    1393-09-01
    ناشر
    موسسه آموزش و ترویج کشاورزی
    Agricultural Research,Education and Extension Organization
    سازمان پدید آورنده
    1انش آموخته کارشناسی ارشد آموزش کشاورزی دانشگاه تهران
    دانشیار دانشکده اقتصاد و توسعه کشاورزی دانشگاه تهران
    استاد دانشکده اقتصاد و توسعه کشاورزی دانشگاه تهران

    شاپا
    2717-1205
    2717-1213
    URI
    https://dx.doi.org/10.22092/jaear.2014.100990
    https://itvhe.areeo.ac.ir/article_100990.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/5064

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب