• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی
    • دوره 10, شماره 45
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی
    • دوره 10, شماره 45
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    الگوی مفهومی تشخیص فرصت کارآفرینان نوپای فناور دانشگاهی کشاورزی

    (ندگان)پدیدآور
    اخلی, محمددیده خانی, حسینشریف زاده, محمدشریفحسینی, سیدمحمدرضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    886.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این تحقیق با هدف طراحی کیفی الگویی برای آموزش‌ تشخیص فرصت‌ به کارآفرینان نوپای فناور دانشگاهی در کشاورزی در استان گلستان صورت گرفته است. دیدمان این تحقیق از نوع آمیخته بوده و در دو مرحله در سال 1397 انجام شده است. مرحله‌ی نخست، از نوع کیفی بود و به روش پدیدارشناسی توصیفی انجام شد. گردآوری داده‌ها با استفاده از مصاحبه‌ی ژرفانگر نیمه‌ساختارمند صورت گرفته است. جامعه‌ی آماری تحقیق شامل 100 تن کارآفرینان نوپای فنآور دانشگاهی در کشاورزی در استان گلستان بوده است. با نمونه‌گیری هدفمند، 40 تن از کارآفرینان نوپای فنآور انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند. فرآیند گردآوری داده‌ها تا سطح اشباع نظری و آستانه‌ی سودمندی داده‌های قابل دسترس ادامه یافت. هم‌راستا با روش کلایزی، از تحلیل محتوای کیفی مضمونی برای پردازش داده‌های گردآوری شده از راه مصاحبه اقدام شد. در مرحله‌ی دوم ، با بهره‌گیری از یافته‌های مرحله‌ی نخست، پرسشنامه‌‌ای برای ویژگی‌های پاسخگویان و پنج سویه‌ی رفتار تشخیص فرصت، تدوین و به همان پاسخگویان برای تکمیل ارسال شد. داده‌های به‌دست آمده در دو سطح توصیفی (فراوانی و درصد) و استنباطی (آزمون نافراسنجه‌ای یا ناپارامتری فریدمن) با کمک نرم‌افزار SPSS مورد پردازش قرار گرفتند. یافته‌های تحقیق به استخراج پنج سویه‌ی آموزش تشخیص فرصت، شامل؛ ویژگی‌های فرصت کارآفرینانه (درک فرصت)، معیارهای ارزیابی فرصت کارآفرینانه، قابلیت‌های مرتبط با تشخیص و بهره‌برداری از فرصت، تعیین‌کننده‌های تشخیص و بهره‌برداری از فرصت و سازوکارهای یادگیری تشخیص فرصت منجر شد. به‌منظور جمع‌بندی یافته‌های تحقیق، به استخراج و دسته‌بندی مضمون‌های نمایای کلیدی سویگان پنج‌گانه در قالب یک الگوی مفهومی اقدام شد.
    کلید واژگان
    آموزش کارآفرینی
    تشخیص فرصت
    کارآفرینی فنآورانه
    کسب و کار نوپای دانشگاهی

    شماره نشریه
    45
    تاریخ نشر
    2018-08-23
    1397-06-01
    ناشر
    موسسه آموزش و ترویج کشاورزی
    Agricultural Research,Education and Extension Organization
    سازمان پدید آورنده
    گروه کارآفرینی، واحد علی آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی آباد کتول، ایران
    گروه مهندسی صنایع، واحد علی‌آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی‌آباد کتول،ایران
    گروه ترویج و آموزش کشاورزی، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، گرگان، ایران
    گروه اقتصاد، واحد علی‌آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی‌آباد کتول، ایران

    شاپا
    2717-1205
    2717-1213
    URI
    https://dx.doi.org/10.22092/jaear.2018.122687.1529
    https://itvhe.areeo.ac.ir/article_117622.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/5046

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب