• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصل نامه جغرافیا و برنامه ریزی شهری چشم انداز زاگرس
    • دوره 11, شماره 40
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصل نامه جغرافیا و برنامه ریزی شهری چشم انداز زاگرس
    • دوره 11, شماره 40
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تحلیل عوامل موثر برندینگ گردشگری آیینی بر وفاداری گردشگران به مقاصد (مورد مطالعه: عزاداری ماه محرم در شهر زنجان)

    (ندگان)پدیدآور
    حیدری, تقیمحمدی, شهرام
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    3.364 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    یکی از بزرگ‌ترین صنایع جهان، صنعت گردشگری است و کلید این صنعت در دست گردشگری مذهبی و آیینی می‌باشد. گردشگریآیینینوعیمعنویازانواعگردشگریاستکهامروزهتوجّهروزافزونجوامعرابهخودجلبنموده است. فضاهایمذهبیباتوجّهبهابعادوماهیتمعنویخودنهتنهاموجبایجادحستعلّقو دلبستگیمکانیدرمیانافرادبومی،بلکهمنجربهایجادحستعلّقدربینگردشگرانمی‌شوند. تصمیم گردشگران برای انتخاب مقصد به عنوان یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که ذهن محققان را به خود مشغول کرده است. هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر گردشگری مذهبی بر وفاداری به مقصد می باشد. نوع پژوهش توصیفی- تحلیلی بوده و اطلاعات مورد نیاز با استفاده از مطالعات کتابخانه‌ای و پیمایش گردآوری گردیده است و ابزار آن پرسشنامه محقق ساخته بوده و به صورت سؤال بسته می‌باشد. روش نمونه گیری با توجه به ماهیت جامعه و نمونه آماری(400 گردشگر) و نیز هدف پژوهش، نمونه‌گیری احتمالی از نوع تصادفی ساده انتخاب گردیده است و داده های بدست آمده از طریق مدل یابی معادلات ساختاری (SEM) با استفاده از نرم‌افزار18/Amos مورد تجزیه و تحلیل قرار یافته اند. نتایج پژوهش می دهد بین کیفیت خدمات و تمایل به بازگشت گردشگران مذهبی رابطه­ی معناداری وجود دارد. نتایج مربوط به رابطه­ی بین انگاره از مقصد و وفاداری به مقصد  مذهبی نیز گویای معنادار بودن ارتباط این دو متغیر با یکدیگر است. بنابراین، برای بهره­مندی از مزایای حفظ مشتری، سازمان‌های مرتبط با گردشگری مذهبی باید به گونه­ای عمل کنند که رضایت خاطر گردشگران مذهبی فراهم گردد.
    کلید واژگان
    گردشگری
    وفاداری گردشگران
    برندینگ آیینی
    شهر زنجان

    شماره نشریه
    40
    تاریخ نشر
    2019-07-23
    1398-05-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه جغرافیا، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه زنجان
    کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری، مدرس مدعو گروه معماری و شهرسازی، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه پیام نور مرکز زنجان

    URI
    http://zagros.iaub.ac.ir/article_667084.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/49353

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب