رابطه بین تعلیم و تربیت، سبک زندگی و امنیت اجتماعی
(ندگان)پدیدآور
جلیلی, راضیهبهشتی, حسینمیرمحمدی, سیدمحمدصادقنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
احساس امنیت اجتماعی، از موقعیت و جایگاه برجسته ای در برنامه ریزی های کشوری برخوردار است که دست یابی و پایدارسازی آن نیازمند مقدمات و زمینه های پیچیده ای بوده و آسیب پذیری یا زوال آن نیز، معلول زمینه ها و عوامل متفاوتی است. یکی از عواملی که می تواند به امنیت اجتماعی کمک قابل توجهی کند؛ نهاد تعلیم و تربیت است که با انتقال ارزشها و هنجارهای اجتماعی باعث به وجود آمدن سبک زندگی سالم در افراد تحت تربیت خود می شود و افراد با عمل به این سبک زندگی عامل ایجاد امنیت اجتماعی و فرهنگی در جامعه می شوند. این مقاله با هدف بررسی تأثیرتعلیم و تربیت بر سبک زندگی وامنیت اجتماعی به بررسی نقش تعلیم و تربیت بر انتخاب سبک زندگی توسط افراد و تاثیر آن بر نظم و امنیت اجتماعی نگاشته شده است. نوع تحقیق در این پژوهش توصیفی– تحلیلی است و ابزار گردآوری داده ها کتابخانه و اسنادی از طریق مطالعه منابع دست اول و دوم شامل کتب، نشریات تخصصی، مقالات اینترنتی و روزنامه ها می باشد.
کلید واژگان
تعلیم و تربیتسبک زندگی
امنیت اجتماعی
شماره نشریه
18تاریخ نشر
2016-03-201395-01-01




