سبک زندگی در بیانات مقام معظم رهبری با رویکرد به تهدید بودن یا فرصت بودن شبکه های اجتماعی در تغییر جامعه ایرانی
(ندگان)پدیدآور
مطلبی, مسعودالله پورطالب, روحنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
شبکه های اجتماعی و رسانه های مجازی محبوب ترین بخش های فضای مجازی برای استفاده عموم هستند. از کودکان و نوجوانان گرفته تا بزرگسالان، مدارس، شرکت های دولتی، انجمن های خیریه، برندهای تجاری و ... همه و همه سعی می کنند در رسانه های اجتماعی حضور پیدا کرده و ضمن تولید محتوا برای خود مخاطبان ثابتی دست و پا کنند. دلایل و نیازهای متنوع کاربران روز بروز بر رشد و دامنه گسترش رسانه های اجتماعی می افزاید. کاربران گوناگون در سطوح مختلف سنی، تحصیلی، فرهنگی و با جنسیت، نژاد و زبان های متفاوت بر حسب علائق، اهداف، دلایل و نیازهای خود طیف وسیعی از محتوا را تولید و یا بازنشر می کنند. در نتیجه استفاده و وابستگی به رسانه های اجتماعی رشدی روز افزون داشته و در زندگی فرد جایگاه مشخصی پیدا خواهد کرد، و پس از مدتی جزئی از سبک زندگی فردی و جمعی افراد یک جامعه خواهد شد. لذا با توجه به جوان بودن جمعیت کشور ضروری است با تاثیرپذیری از گفتمان سبک زندگی در بیانات مقام معظم رهبری رویکردی مناسب برای مواجه با تاثیرات شبکه های اجتماعی اتخاذ شود.
کلید واژگان
شبکه های اجتماعیسبک زندگی
تهدید
فرصت
بیانات
امام خامنه ای(مدظله)
شماره نشریه
18تاریخ نشر
2016-03-201395-01-01




