اثربخشی آموزش خودکنترلی هیجانی بر کاهش پرخاشگری فیزیکی دانشجویان دانشگاه پیام نور
(ندگان)پدیدآور
سلیمی, حسینعدنان حسینی, سیدعاشوری, مجتبینوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش خودکنترلی هیجانی بر کاهش پرخاشگری فیزیکی دانشجویان دانشگاه پیامنور بوکان بود. بدین منظور 40 نفر انتخاب و بهعنوان نمونه منظور گردیدند. روش تحقیق در این مطالعه از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیشآزمون-پسآزمون همراه با گروه گواه بود و از مقیاس پرخاشگری ویلیامز(1996) به عنوان ابزار پژوهش استفاده گردید. برنامه آموزش خودکنترلی هیجانی طی 10 جلسهی 60 دقیقهای و در مدت 5 هفتهی متوالی به دانشجویان ارائه گردید. بدین منظور نمونۀ تحقیق به صورت تصادفی در2 گروه 20 نفری(یک گروه آزمایشی و یک گروه گواه) گمارده شدند. گروه آزمایشی، تحت آموزش خودکنترلی هیجانی قرار گرفت، درحالیکه گروه گواه در معرض هیچ مداخلهای قرار نگرفتند. دادههای بدست آمده با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی بوسیلۀ نرمافزارspss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
کلید واژگان
خودکنترلی هیجانیپرخاشگری فیزیکی
پیشآزمون
پسآزمون
دانشگاه پیام نور
شماره نشریه
14تاریخ نشر
2015-03-211394-01-01




