تاثیر مدیریت دانش بر کیفیت خدمات انتظامی پلیس با نقش میانجی یادگیری زدایی
(ندگان)پدیدآور
ناصرپور, مهردادنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از انجام این تحقیق بررسی تاثیر مدیریت دانش بر کیفیت خدمات انتظامی پلیس با نقش میانجی یادگیری زدایی سازمانی می باشد. از این رو این مطالعه از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش گردآوری دادهها توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری مورد نظر را کارکنان کادر رسمی نیروی انتظامی در 7 کلانتری شهرستان خرم اباد که به تعداد 245 نفر بودند، تشکیل دادند. برای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده شد که در سطح خطای 5% نمونه ای به حجم 150 نفر متناسب با حجم جامعه تعیین شد. برای سنجش متغیر کیفیت خدمات از پرسشنامه استاندارد پاراسورامان و همکاران(1988) و برای سنجش متغیر مدیریت دانش از پرسشنامه استاندارد پاتریک و همکاران(2009) و همچنین برای سنجش متغیر یادگیری زدایی سازمانی از ترکیب پرسشنامه رضازاده مهریزی(2011) و تسنگ و زهرا(2008) استفاده شد، که به صورت متناسب با حجم جامعه در بین پاسخ دهندگان توزیع گردید. روایی پرسشنامه از طریق روایی محتوا تایید گردید و پایایی آن از روش آلفای کرونباخ برابر با 786/0 بود که نشان از پایایی قابل قبول می باشد. همچنین در این پژوهش برای بررسی و آزمون فرضیه ها از رویکرد معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج پژوهش حاکی از آن است که در سطح اطمینان 95% مدیریت دانش بر کیفیت خدمات انتظامی پلیس و یادگیری زدایی، و از سوی دیگر یادگیری زدایی بر کیفیت خدمات انتظامی پلیس تاثیر مثبت و معناداری دارند.
کلید واژگان
کیفیت خدماتمدیریت دانش
یادگیری زدایی سازمانی
نیروی انتظامی
شماره نشریه
22تاریخ نشر
2018-06-221397-04-01




