بررسی رابطه ی مهارت های زندگی باگرایش به مواد مخدردانش آموزان دوره دوم متوسطه از نظر دبیران شهرستان خرم آباد
(ندگان)پدیدآور
عزیزی احمدی, مهتاب
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این پژوهش بررسی رابطه مهارت های زندگی در دبیرستان های دوره دوم متوسطه با گرایش آنها به مواد مخدر از نظر دبیران شهر خرم آباد بوده است. جامعه تحقیق پژوهش 306 نفر از دبیران دوره دوم متوسطه خرم آباد بود . روش گردآوری دادهها روشی توصیفی و ابزار گردآوری پرسشنامه میباشد. پرسشنامه مهارتهای زندگی (هو، 1994)شامل 20 سوال پرسشنامه میزان تمایل به اعتیاد( میر حسامی، 1388) شامل 14 سوال بود. همچنین تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرم افزار spss و آمار توصیفی(جدول فراوانی) و آمار استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون) انجام گرفته است. نتایج تجزیه و تحلیل آماری دادهها نشان داد که بین آموزش تصمیم گیری باگرایش به مواد مخدر ( 32/0 - = R و0.000= sig ) بین آموزش حل مساله با گرایش به مواد مخدر ( 22/0 - = R و0.000= sig ) و بین آموزش تفکر خلاق با گرایش به مواد مخدر ( 19/0 - = R و0.036= sig ) در دانش آموزان دوره دوم متوسطه از نظر دبیران شهر خرم اباد ( 39/0 - = R و0.000= sig ) رابطه منفی و معناداری وجود دارد.
کلید واژگان
مهارت زندگیتمایل به اعتیاد
دوره دوم متوسطه
شماره نشریه
26تاریخ نشر
2019-08-231398-06-01



