بررسی نقش مؤلفههای سرمایه اجتماعی در کارآفرینی سازمانی
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
کارآفرینی سازمانی،یک از شاخص های اصلی کارآفرینی است و نقش کلیدی در موفقیت سازمانها دارد. از سویی دیگر در بیشتر مطالعات، در میان عوامل متعدد تأثیرگذار بر توسعة کارآفرینی سازمانی، نقش سرمایة اجتماعی که مهم ترین عامل شناخته شده، به طور جدی مورد توجه قرار نگرفته است. از این رو، هدف اصلی این پژوهش، بررسی نقش مؤلفه های سرمایة اجتماعی در کارآفرینی سازمانی است . پژوهش حاضر از نوع مروری است که از طریق جستجوی هدفمند براییافتن مطالعات مربوطه استفاده شده است. براییافتن پژوهش های مرتبط، جستجوی الکترونیکی در پایگاه های علمی معتبر داخلی و خارجی صورت گرفت. پژوهش های مرتبط، به عنوان منبع جهت مرور تحلیلی، مورد استفاده قرار گرفتند. پژوهش های مورد استفاده از نظر روش شناسی شامل مطالعات کمی، کیفی و ترکیبی بودند. با توجه به یافته های پژوهش، می توان نتیجه گرفت افزایش سرمایة اجتماعی در سازمان، منجر به تقویت و توسعة کارآفرینی سازمانی در سازمان می گردد.
کلید واژگان
:سرمایه اجتماعیکارآفرینی سازمانی
مؤلفه ساختاری
مؤلفه ارتباطی
مؤلفه شناختی
شماره نشریه
16تاریخ نشر
2018-05-221397-03-01




